Vraag over ramadam

Hoi Hoi!

Aangezien nu de aankomende Ramadam de eerste Ramadam is die ik mee maak terwijl ik met mijn vriend heb, is mijn vraag hoe jullie dat doen en ervaren…

Ik heb namelijk geen idee wat wel en niet mag als vriendin zijnde. Hij is gewoon in Egypte en ik zit hier, maar normaal gesproken smsen/bellen/spreken/cammen we iedere dag hetzij op de dag hetzij in de avond, maar officieel mogen ze natuurlijk geen contact hebben tijdens de dag. Is dit alleen persoonlijk of idd ook via sms en computer enz?
Misschien is t een hele domme vraag, maar vroeg t me gewoon af…

Hoe gaan jullie hier mee om?

Je mag geen sex hebben, andere vormen van contact zijn gewoon toegestaan. Verder is er direct na zonsondergang de eerste maaltijd die uitgebreider is als normaal eten, dus dan ook wat meer tijd zal vergen. Hoewel zo’n groep mannen alleen in een badplaats daar over het algemeen niet zoveel werk van zullen maken…
Vergelijk het met de kerstdiners hier!

Je kan tijdens de ramadan wel gewoon contact hebben via telefoon/sms/mail. Het kan wel zijn dat jouw vriend iets minder vrolijk is omdat het over het algemeen zwaar is om de hele dag te moeten werken en niet te kunnen drinken of eten. Mijn vriend heeft dan vaak hoofdpijn en wil niet al te moeilijke gesprekken voeren tijdens de ramadan.

Inderdaad lichamelijk contact is niet toegestaan tussen zonsopgang en ondergang. De bedoeling van de ramadan is om dichter bij Allah te komen, dus het kan zijn dat hij meer gaat bidden en vaker naar de moskee.

Ja precies…

Zoals ik het nu hoor dus allemaal wel een beetje hetzelfde als wat ik in gedahcte had :slight_smile:

ga je daar heen dan met de ramadan??

nee, ben in nl

ooohhh dan is het helemaal geen probleem toch hij zal idd misschien wat moeier zijn en het contact zal wat minder zijn en op andere tijden

Jaah precies… naja dat handelen we wel… :slight_smile: hihi

BTW: het is RamadaN

srry…

Ik vond het vorig jaar toen M hier was helemaal niet prettig tijdens de Ramadan. Daarom is hij nu ook van mei t/m juli geweest. Augustus is op zich een veel betere maand voor mij omdt ik dan veel meer vrij ben in de weekenden. Toch juist om de Ramadan problemen voor te blijven is hij nu naar zijn familie. Het is zijn ding niet de mijne. Respecteer dat hij het doet. Hij respecteert dat ik er niks mee heb.

Marmah

Kan iemand mij tips geven wat de goedkoopste manier is om naar Egypte te bellen van een mobiele telefoon naar een mobiele telefoon? Ik betaal me blauw aan de telefoonkosten. Alvast dank voor de reacties.

PS. over de ramadam: het is in ieder geval geen goeie periode om naar je vriend te gaan. Ze mogen tot zonsondergang niet eten, drinken of sex hebben. Niet echt gezellig dus. Contact hebben is geen probleem.

ben je van belgie of nederland?? als je in nederland woont dan is lebara erg goedkoop om te bellen 10 euro opwaarderen krijg je 10 euro gratis en 20 euro opwaarderen krijg je 20 euro gratis.
zie lebara.nl voor tarieven om naar egypte te bellen wij doen dit ook is echt super.

Hoi Camilla,

dank voor je reactie. Ik heb woon in Nederland en heb een vast abonnement helaas.

gewoon een sim kaartje van Lebara erbij kopen. Wil je naar Egypte bellen, stop je die SIM in je mobiel