Hoi, kan iemand mij iets meer vertellen over de consequenties van vakantie in Egypte (Nuweiba) gedurende de Ramadan? Ik kom net voor het begin van de Ramadan aan (10 augustus 's avonds laat) . Heb gelezen dat de Ramadan ook een erg gezellige tijd is, maar dat ze sinds kort ook in de toeristische gebieden erg streng zijn en zelfs mensen oppakken die zich niet aan de Ramadanregels houden. Nou wil ik uiteraard rekening houden met de vastende medemens en niet “en public” eten, drinken of roken, maar hoe zit het met de openingstijden van winkels en restaurants, openbaar vervoer en het boeken van tours?
Ik weet niet waar je precies naar toe gaat maar…In de toeristengebieden, en vooral in de hotels, zul je er als vakantieganger weinig van merken. Je kan je dus normaal gedragen, eten drinken etc.
Ik denk dat we verder allemaal de ramadan respecteren als we een moslimland bezoeken dus buiten het hotel niet een te opzichtig gedrag hanteren.
Wel kan het zo zijn dat (kleine) winkeltjes ed na zonsondergang misschien even gesloten zullen zijn ofzo. Verder is het 'savonds op straat een erg gezellige boel.
Fijne vakantie!
En… taxi’s zullen na zonsondergang ook iets minder rijden maar er blijven er vaak nog genoeg over…
Boeken van tours ed loopt gewoon door.
Weet iemand toevallig de vasttijden in Egypte?
van zonsopgang tot zonsondergang…
wat zal dat zijn, van 6.00uur tot 19.00uur ofzo?
ja zo ongeveer. ik zal t mn vriend vanavond even vragen
volgens mij mochten ze vandaag om half 7 eten?
heb net gehoord om 3.30 smorgens vroeg en 7u savonds. en er is tijdens ramadan geen tijdsverschil met ons
Dan kunnen al die vrouwen de halve nacht in de keuken gaan staan, je moet er toch niet aan dénken???
is er geen tijdsverschil? Heeft M. mij niets van laten weten…oke, weten we dat ook weer
nee klopt. geen tijdsverschil meer… totdat wij weer de klok terug zetten in oktober
nee. als de ramadam is afgelopen gaat de klok weer vooruit totdat de echte wintertijd weer ingaat.
dat had ik ook gelezen ergens maar toen ik dat aan me vriend vroeg zei hij van niet…
ik had het ook gelezen…en mijn vriend zei van wel dus we moeten dan maar afwachten wat t gaat worden