Ramadan in Dubai

Hoi allemaal,

Aankomende zomer vertrekken wij voor een rondreis door China. We hebben met alles zoveel mogelijk rekening gehouden maar hebben niet aan de ramadan gedacht!
Zoals het er nu naar uitziet zal de ramadan precies beginnen wanneer wij in Dubai aankomen. Wij hebben een stop-over van 2,5 dag.
Waarop moeten wij letten tijdens de ramadan? Gepaste kleding? Niet in het openbaar eten/drinken? Mensen met ervaringen hiermee?

Groetjes Laura

Hoi Laura,

Gepaste kleding is sowieso aan te raden. Alles tot over de knie en mouwtjes aan je shirts. Hiermee toon je ook respect naar de locals en zeker tijdens de ramadan is dit aan te raden.
Als vrouw had ik altijd een sjaal bij me die ik eventueel om kon slaan om mijn schouders.

Als je in een internationaal hotel verblijft of in een resort dan kan je ook wat anders aan maar pas je altijd een beetje aan.

De restaurants zijn allemaal gesloten van zonsopgang tot ondergang maar in de meeste hotels kan je gewoon eten. Volgens mij zijn supermarkten ook gewoon open dus je kan wel iets halen maar ik zou persoonlijk (uit respect) niet in een publieke omgeving gaan eten (tenzij hotel) maar iets meer achteraf.

Veel plezier in elk geval.

Groetjes Henriette

Bedankt voor je antwoord! Sjaal oid heb ik altijd bij me in islamitische landen om ook evt. een moskee te kunnen bezoeken. Dus dat zal sowieso geen probleem vormen. Vroeg me eigenlijk voornamelijk af hoe het met drinken zit, en een hapje eten.
In Turkije bijv. merk je praktisch niets van de ramadan in de kuststreken. De Turken zitten zelf op terrasjes en eten gewoon. Dus in Dubai zal dat even aanpassen zijn, maar dat komt dan wel goed. Heb wel gelezen dat het dan juist s’avonds extra gezellig is op straat :slight_smile: Dus dat is weer een voordeel :smiley:

Hoi,

Ja dat heb ik ook gehoord, iedereen gaat dan naar buiten en is er extra veel te doen.

Geniet ervan!

Groetjes Henriette

Veel dingen zijn inderdaad gesloten van zonsopgang tot zonsondergang. Daarnaast is het tijdens de ramadan verboden om op straat te roken, terwijl dat normaal geen probleem is.

Houd er rekening mee dat het erg heet is in de zomer. Stop dus altijd water in je tas!

Wij gaan in juli naar Thailand en maken op de terugweg een stopover in Dubai.
Nu wisten we helaas niet dat het in juli al Ramadan is en dat er dan bijna niets open is. Niet verwacht omdat Dubai toch zo toeristisch is en dit toch ’ s avonds is… Las het toevallig op internet, helaas de tickets al geboekt. Bij Emirates gaven ze aan dat het erg mooi was, Dubai. Verder niets aangegeven dat het dan Ramadan is, de datum dat zij voor ons wilden inboeken voor de stopover. Hadden wij dit geweten, hadden we de stopover aan het begin ( begin juli) gepland.
Wijziging kost 100 euro pp, dat vind ik wel erg veel. Of is er echt zo weinig te beleven dat het dat waard is?
Hoe zit het verder qua uitgaansleven tijdens de ramadan. Ik heb zelf 2 discotheken: Pingdubai en Zinc gemaild. Deze zijn de hele ramadanperiode gesloten. Kan iemand mij vertellen of andere discotheken wel open zijn, of is alles dicht?
Bezoek aan de bezienswaardigheden, Dubai Mall en desert safari is geen probleem, neem ik aan?

Wanneer ben je in Dubai precies? 11 juli begint de ramadan namelijk al.

We zijn er nu 20 juli voor 3 nachten. Anders waren we op 6 juli aangekomen, wanneer we de stopover op de heenweg deden…( en de 9e begint de ramadan, wat ik op internet heb gelezen…)
We kunnen dit helaas alleen nog veranderen wanneer we 100 euro pp wijzigingskosten betalen. Dat is wel erg zonde geld… We kunnen vast nog wel naar de bezienswaardigheden en een desert tour doen + winkelen. Wel erg jammer dat we het nachtleven daar dan niet kunnen meemaken, volgens een kennis waren er wel een aantal erg leuke dance clubs…

wanneer is Ramadan in 2013?

Die is reeds bijna afgelopen …

Hoi,

inderdaad dankuwel voor deze opmerking gezien ik een roker bent en ben van plan een bezoekje te brengen naar Dubai. Zal ik mij moeten aanpassen.

Hallo Seok
Ramadan in 2014 begint omstreeks 28 juni en duurt 4 weken…
In Dubai zijn voor toeristen plaatsen open om te eten, drinken, roken, of het wordt buiten afgeschermd. Dit meestal bij hotels
en restaurants. Betreffende restaurants (is een lijst van tzt) zijn wel afgeplakt zodat het gesloten lijkt maar je kan daar dan gewoon naar binnen.
Het voordeel is dat de tickets en (dure) hotels in die periode heel goedkoop zijn, nadeel dat overdag niks te doen is zoals gezegd.
's Avonds inderdaad heel gezellig, met festivals, iftars, families in de parken, en de malls (bijna) heel de nacht open.
Leuke periode is de laatste dagen van de Ramadan zodat je ook nog het Suikerfeest mee kan maken.

Groeten Bettina

1 like

Hoi Bettina,

Harstikke bedankt het kon niet beter uitgelegd worden.