Reizen tijdens Ramadan

Hallo allemaal. Volgend jaar willen mijn an en ik met onze twee kinderen een reis naar Marokko maken voor ons 25 jarig huwelijk. Helaas zitten we wel vast aan de maanden juli/augusuts en hierin valt de Ramadan. Op verschillende sites van reisorganisatoren lezen we nu dat het tijdens deze periode niet toegestaan is om in het openbaar (op straat) te eten of drinken. Kan iemand me vertellen hoe dit precies zit? Want als dit niet kan is het waarschijnlijk niet haalbaar om in die maanden, vanwege het niet kunnen drinken in de warmte, onze reis te boeken en zullen we wat anders moeten zoeken.
Ben erg benieuwd naar jullie reacties

Hallo,

Als europeaan kun je gewoon eten en drinken halen en nuttigen.Let wel op dat niet alles in de rahmadan open is.Vaak gaat alles pas open na het eten en blijven ze tot in nacht open. Uit respek voor de bevolking kun je beter niet echt in het openbaar eten.Je begrijpt wel wat ik bedoel. Verder is de sfeer sávonds ontzettend leuk. Wij hebben zelf dit nog niet mogen mee maken en hopen volgens jaar de rahmadan in marokko te kunnen doen. Succes met je besluit.

gr patricia

Inderdaad, ga niet midden op straat eten, maar gewoon een beetje achteraf. Dit uit respect voor de bevolking.

Van niet-moslims wordt niet verwacht dat ze vasten, en ook reizigers en vrouwen die ongesteld zijn vasten niet. (Al moeten die de dagen later in het jaar inhalen.)

Hallo Patricia,

Dankjewel voor je antwoord.
We zullen er nog eens even goed over deneken, want het trekt ons heel erg om daar heen te gaan.
Groeten,

Jacqueline

Hallo Jenny,

Jij ook heel erg bedankt.
Zo langzamerhand raak ik er steeds meer van overtuigd dat we dit gewoon moeten gaan doen.
Groeten,

Jacqueline

Hoi,

Ik zou het zeker doen.Ik kom al 15 jaar in marokko en ben verkocht aan het land.Er zijn zoveel mooie dingen te zien en mee te maken. Alleen de verschillende landschappen dat is ook zo mooi om te zien. Ik zou het zeker doen en de rahmadan tijd is echt leuk om mee temaken en zie je het ook eens van een nadere kant dan alleen van wat je hier in n.l hoord. Heel veel succes.Als je nog vragen hebt over het één of ander dan kan je me altijd mailen.

gr patricia