Vraag over het rijbewijs

Hallo,

Ik hoor steeds meer verhalen over dat je in amerika een rijbewijs B+C nodig hebt (vrachtwagen rijbewijs dus), maar mij is altijd verteld dat een gewoon nationaal nederlands rijbewijs B voldoende is. Wel wordt aangeraden een intenationaal rijbewijs mee te nemen, maar is niet verplicht. kan mij hier iemand duidelijkheid over geven??

Alvast bedankt

Gr Ryan

Tsja… wat wil je besturen? Een RV of een vrachtwagen? Internationaal rijbewijs willen sommige verhuurders zien, doorgaans hoeft het niet voor de politie als je kort verblijft.

Met het B-rijbewijs mag je grotere (zwaardere) voertuigen besturen dan je in Nederland mag, maar alles uiteraard tot een bepaalde grens. Grote(re) campers zijn geen probleem.

het gaat om een moturis J29 motorhome.

Greetz

Deze heeft een Ford E-450 onderstel. Met zo’n onderstel hebben wij ook rondgetourd (op B-rijbewijs).

ok thanx,

Ga in ieder geval wel eeninternationaal rijbewijs halen bij de anwb voor de zekerheid.

Greetz

Dat is dan alleen voor de zekerheid want het is geen officieel document. In 20 jaar reizen naar de USA heeft er nog nooit iemand naar gevraagd, niet door de politie en niet bij het verhuurbedrijf.
Yeehaw

Onze Nederlandse reisagent raadde ons aan 'm aan te vragen voor CruiseAmerica. Wel laten zien daar (samen met het normale rijbewijs), geen idee hoeveel waarde ze eraan hebben gehecht.
Een keer bij een routinecontrole van de politie het internationaal rijbewijs laten zien, reactie: “Wat is dat en wat moet ik ermee?”
Duidelijke taal! :smiley:

oh haha,

Dus heb er dan inderdaad niet al te veel aan.
Maar voor die 14euries kan ik het maar beter meenemen.

Greetz

“Better be save than sorry” is mijn motto. Het is geen ‘officieel’ US formulier/document, maar je bent aan de mercy van de cop die je aanhoudt overgedragen. He cares or don’t care.

Je B rijbewijs is genoeg, ik neem aan dat je een ‘B’ of ‘C’ klasse huurt en zelfs een ‘A’ klasse kan je huren op je B rijbewijs. Alleen moet je 25 jaar zijn of over om te huren bij de meeste RV verhuur plaatsen.

:vak02:P

oh ok.
Ik las bij moturis dat je minimaal 21 moet zijn voor de camper te besturen.
Dus neem ik aan dat iedereen van 21j en ouder de camper mag besturen.

Greetz

… en een rijbewijs heeft…

In principe wel. Voor de verzekering wel alle bestuurders even registreren als je de camper afhaalt.

Sorry misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ja, 21 jaar… klopt per de DMV wet… geen probleem.

Het is grotendeels een verzekering’s kwestie. En niet alle RV Rentals verhuren aan bestuurders onder 25 jaar. Maar dit verschilt per RV Rental. En als ze verhuren aan een 21 jarige, dan betaal je een extra ‘insurance/liability fee’ per dag. Dit is niet anders dan wanneer je een auto hier huurt.
En in sommige staten moet je 25 jaar zijn voordat je een RV kan huren.

De bottom line is dat het allemaal te maken heeft met de verzekering, insurance en liability.

Veel plezier met de trip… jullie zullen een geweldige tijd hebben.

:vak02:P

ah ok,

We zijn met zn vijfen, waarvan 1 er 26 is. Dus zal allemaal wel goed komen.

Gr