NL rijbewijs vodoende voor camperhuur??

Hallo allemaal

Ik lees in de lonely planet dat zolang je je nederlandse rijbewijs + een vertaling ervan bij je hebt je gewoon een auto/camper kunt huren. (((alleen wanneer je een voertuig wilt kopen en registreren heb je een internationaal rijbewijs nodig etc)))

Maar op diverse nederlandse/australische websites lees ik dat je een internationaal rijbewijs bij de ANWB moet halen voordat je een auto mag huren/besturen in Australie.

Erg verwarrend allemaal…

We zitten al in bali en kunnen dus niet meer langs de ANWB>

Heeft er iemand ervaringen of kennis over dit onderwerp???

ZOveel mogelijk info is natuurlijk welkom.

Thanks allemaal

Een internationaal rijbewijs is toch eigenlijk niks anders als een vertaling van je Nederlandse rijbewijs… :confused:

Je moet aan kunnen tonen dat je een rijbewijs hebt voor een auto: een B-rijbewijs is bijvoorbeeld in sommige landen een scooterrijbewijs (A -> E loopt op in zwaarte van het trekkend voertuig). In hoeverre je hierdoor echt in de problemen komt met de huur van een auto weet ik niet, maar een Internationaal Rijbewijs scheelt wel een hoop gedoe als een agent je staande houdt in ieder geval. Vervelend dat je het pas ontdekt nu je op reis bent…

Hallo,:vak01:

IK ga binnenkort samen met mijn vriend naar australie toe en we willen daar een auto/bus kopen om in rond te trekken, nou las ik hierboven dat in sommige landen een B rijbewijs(hebben we allbei) aan wordt gezien als een A rijbewijs? Weet iemand misschien of dat geld vor australie??

mvg,

myriam:dag:

In Australië is een rijbewijs B geldig voor een busje/campertje. Je moet wel een internationaal rijbewijs hebben. Toen wij onze camper daar huurden, moesten we deze tonen.

Oke dan super bedankt!
Dan gaan we dat eens even regelen!

groetjes,

myriam

Hallo,

Wij hebben in Tasmanie een camper gehuurd van zo’n 7 meter zonder internationaal rijbewijs en dus alleen met het rijbewijs van NL en wij mochten gewoon in de camper rondrijden totaal geen probleem.

aaah oke dan dat is een behoorlijke bak :slight_smile: nee ik bedoelde meer een pick up ofzo of een wat kleiner busje, we hebben hier thuis een VW busje staan en hoopten daar ook zoiets dergelijks te vinden.
Is tasmanie duur om te komen? Gaat er een boot zeker?
Verder nog tips van dingen in Aus to see or not to see of to do or not to do?
:slight_smile:
We komen vanuit Indonesie aan in Darwin en willen daar een auto/bus huren of kopen, en dan naar Cairns rijden en dan de hele kustlijn naar beneden pakken.:vak01:
Is het denk je mogelijk om een auto te huren en hem dan op een ander punt weer achter te laten?
Want we willen natuurlijk niet helemaal terug naar Darwin hoeven te rijden…:wereld:

Groetjes,

Myriam

Gaaf plan! Wij hebben onze camper in Cairns gehuurd en teruggebracht in Sydney. Daarvoor moesten we wel wat extra kosten betalen, maar het was een stuk handiger dan terugbrengen ;-). Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de exacte kosten niet meer weet, maar je kunt dit zo checken bij online boekingskantoren. Succes!

Je kunt naar Tasmanie op 2 manieren komen inderdaad met de boot maar ook vliegen. Dit kan zeer goedkoop met Virgin Blue van Melbourne naar Tasmanie. Het is echt ontzettend de moeite waard om naar toe te gaan. Dus mocht je de mogelijkheid hebben zeker doen.

Hoi Moira,

Bedankt voor de informatie, het zal nog een hele tijd duren voordat we daar zijn maar het is altijd fijn om van tevoren een hoop dingen uit te zoeken.
Wonen julli momenteel gewoon in Nederland of zijn jullie ergens anders terecht gekomen? :vak01::vak02::vak02::wereld:

Groetjes,

Myriam

Hallo,

Sorry voor mijn late reactie was even een weekend naar Wellington. Nee ik woon in Auckland nou sinds 5 maanden hier zijn we naar toe geemigreerd. Ik ben 9 maanden in Australie geweest en heb daar rondgereisd.

1 like