internationaal rijbewijs.

Misschien is het hier al eerder gevraagd maar ik kon er niets over vinden maar heb je voor het rijden met een gewone huurauto een internationaal rijbewijs nodig?
Alvast bedankt.

Kijk eens hier: http://australia.gov.au/faq/existing-licence-driving-in-australia. Mijn ervaring is dat het zowel in NSW en later in WA niet nodig was. Ben tijdens onze reizen één keer aangehouden (voor een drankcontrole in een piepklein plaatsje op zondagmorgen) en nadat ik mijn Nederlandse rijbewijs gaf en vroeg of hij mijn drie jaar oude internationale rijbewijs wilde zien voor de vertaling zij de agent: ‘You’ll be right mate, have a nice day’.

Misschien niet helemaal relevant, maar ook in NZ bleek een internationaal rijbewijs achteraf niet nodig. Zeer slechte informatie van de ANWB (in mijn geval) :frowning:

Ik ben twee keer aangehouden (alcoholcontrole en speeding -let op hoor, soms blijkt er opeens een dorp te zijn…). Beide keren hebben ze er nauwelijks naar gekeken, maar ik vond het ergens toch wel prettig dat ik m bij me had. Op het bedrag van de reis vond ik die 25 euro ook nog wel op te hoesten (of 50, wat was het). Maar ook zonder kom je heel ver;-)

Findolin, als je in de algemene forums op internationaal rijbewijs zoekt vind je legio discussies over dit onderwerp.Zelf heb ik in 2007 en discussie hierover gestart.Onlangs heeft een verhuurder in Australie mij via email laten weten dat als een rijbewijs de tekst ‘driving licence’ bevat, dat volstaat.

Bij ons leeft inderdaad dezelfde vraag. Wij hebben Spaanse rijbewijzen en daar staat geen letter in het Engels op. Toch dan maar even langs de RACE (Spaanse ANWB) voor de internationale versie. Better safe than sorry!

Dank iedereen voor zijn bijdrage, ik ga er dus geen halen.
groetjes Wilma

Nog een vraagje, als je zelf je eigen tom tom meeneemt met sigartetten aansteker stekkertje, past dat in alle landen?

Ja, dat zit wel goed.

Dank je Willem, dan nemen we onze eigen mee, als we die kunnen upgraden voor australie.