HELP>>Internationaal Rijbewijs Noodzakelijk????

Hallo allemaal

Ik lees in de lonely planet dat zolang je je nederlandse rijbewijs + een vertaling ervan bij je hebt je gewoon een auto/camper kunt huren. (((alleen wanneer je een voertuig wilt kopen en registreren heb je een internationaal rijbewijs nodig etc)))

Maar op diverse nederlandse/australische websites lees ik dat je een internationaal rijbewijs bij de ANWB moet halen voordat je een auto mag huren/besturen in Australie.

Erg verwarrend allemaal…

We zitten al in bali en kunnen dus niet meer langs de ANWB>

Heeft er iemand ervaringen of kennis over dit onderwerp???

ZOveel mogelijk info is natuurlijk welkom.

Thanks allemaal

Hi
Wij hebben tientallen verre reizen gemaakt en ook altijd auto’s gehuurd maar er is nog nooit naar een Internationaal Rijbewijs gevraagd. Ook niet door de politie als we af en toe eens een bekeuring voor te hard rijden kregen. Je moet wel vaak blazen dus zoals altijd, geen alcohol.
En naar een vertaling van mijn rijbewijs is ook nog nooit gevraagd in Australia.
Fijne reis nog.

1 like

Ik heb in Australië een auto gekocht, gereden en verkocht met Nederlands rijbewijs, geen probleem.

1 like

Wij moesten het internationaal rijbewijs wel tonen toen we een camper wilden huren.

1 like

Afgelopen januari werd er geen int. rijbewjs gevraagd bij het ophalen van de camper. Echter in 2007 werd er door Hertz in Perth wel een int. rijbewijs gevraagd bij het ophalen van de 4WD.

Kun je het internationale rijbewijs niet gewoon bij de ANWB halen?
Ben 10 jaar geleden in Australie geweest en toen kon dat gewoon.
Ga nu ook weer, dus moet hier ook even achteraan.

Groetjes Noelle

Ons werd bij reservering door de Britz medewerker gevraagd of ik een Int. rijbewijs had. Bij ophalen van onze auto werd hier verder niet naar gevraagd.
Voor die paar euro zou ik er gewoon een ophalen bij de ANWB.

Ik heb hem ook gehaald.
Stel je hebt de verkeerde agent dan krijg je een fikse boete.
Kost €15,- dus is het niet waard om daar moeilijk over te doen.
Gr.