Ik zit met een vraag over het visum in Vietnam en hopelijk kan iemand van jullie mij helpen.
Eind september vertrek ik naar Zuid-Oost Azie. Het plan is om rond eind oktober/begin november de grens tussen Laos-Vietnam over te steken en te verblijven rondom Hanoi. Op 18 november zal ik vliegen naar Siem Reap om 2 maanden vrijwilligerswerk te doen. Na het vrijwililgerswerk (na 15 januari) zou ik graag via Phnom Pehn naar Ho Chi Minh city gaan t/m 2 februari.
Het is mij nog onduidelijk of en hoe ik dit kan regelen met een visum. Mijn eerste gedachte was het multiple entry visum aan te vragen voor 3 maanden. Voor hoe ik het nu beredeneer is dit niet mogelijk, aangezien er tussen de eerste aanvang (zeg 25 oktober) in Vietnam en het tweede vertrek (2 februari) meer dan drie maanden zit. Klopt dit?
Zo ja, is er ook een andere manier waarop ik dit kan regelen? Zou ik 2 visums kunnen aanvragen van een maand? Aangezien ik beide keren ongeveer 3 weken verblijf. Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Tussen 25-10 en 2-2 zitten inderdaad meer dan 3 maanden en dus is een 3 maanden multi visum niet voldoende.
Opties
1
Je kan inderdaad 2 aparte visums kopen voor 1 maand en dan 1 voor okt/nov en de andere voor jan/febr.
2
Je kan een 3 maanden multi visum kopen en deze in je 2e bezoek laten verlengen met 1 maand of 15 dagen kan volgens mij ook.
3
O een andere schema maken en dan op 2-10 voor de eerste keer Viet Nam binnenkomen met een 3 maanden multi visum
Belangrijk zijn natuurlijk ook de kosten.
Optie 1 is de goedkoopste en kost je zo rond de 120 USD
Optie 2 is duurder en dan zit je zo op 120 USD + min. 60 USD voor verlenging
Optie 3 is ongeveer gelijk aan optie 1
Ben wel uitgegaan van VOA prijzen.
Betekend dus je beide keren vliegend Viet Nam binnen komt!.
Zoniet, dan zijn de prijzen ongeveer gelijk, mits je deze aanschaft in de buurlanden , maar worden veel duurder bij aanschaf in Nederland of België.
Bijv. een singele visum kopen in nederland kost je 75 Euro tov ongeveer 60 USD VOA.
Wanneer je van PP naar Saigon wilt gaan over land dan moet je wel al een Viet Nam visum hebben
Er is nog een andere optie, maar dan zijn de kosten afhankelijk van humeur van de douanebeambte in Viet Nam.
Je kan ook je 3 maanden multi visum laten verlopen en dan op het vliegveld in Viet Nam bij vertrek een boete betalen.
Ik weet dat een koppel dit heeft gedaan, na ongeveer dezelfde vraag als jij, als een optie van mij.
Zij hadden het visum 4 dagen laten verlopen en dit koste hun 60 USD .