Ik ga in maart en april vrijwilligerswerk doen bij HSCV (humanitarian services for children of vietnam) in Hanoi.
Ik wil na mijn vrijwilligerswerk graag 2 maanden door Zuid-Oost Azie reizen en uiteindelijk vanaf Hanoi terugvliegen, zodat ik het rondje compleet kan maken.
Het is me alleen heel erg onduidelijk of dit visumtechnisch mogelijk is, ik heb eigenlijk een visum nodig die niet 3 maanden maar 4 maanden geldig is.
Nog even voor de duidelijkheid ik wil niet 4 maanden enkel in Vietnam verblijven, maar wel op heen vliegen en terugvliegen.
van de ambassadewebsite wordt ik niet veel wijzer, dus probeer het nu maar bij wereldwijzer
Een visum voor 4 maanden is er niet, je zit dan aan die van 6 maanden vast. Maar je schrijft dat je niet 4 maanden in Vietnam verblijft, je hebt in ieder geval wel een visum met dubbele entry nodig. Ik weet niet precies hoeveel je kwijt bent en het lijkt me dat je vertrek en aankomst data wel op het visum vermeld zullen moeten zijn.
Ik raad aan om naar bijv. myvietnamvisa.com te gaan en de vraag daar voor te leggen. Via deze site kun je een Letter of Approval krijgen waarmee je je visum in Vietnam kunt halen (is de goedkoopste manier). Dan weet je zeker voor hoeveel tijd je een visum aan hoeft te schaffen en dat scheelt dan weer in kosten dan als je een visum voor de hele 6 maanden aanschaft.
Avenida, ik heb even een vraagje, heb je een uitnodiging gekregen om daar vrijwillergers werk te doen?
Zoja, dan verzorgen zij je visum voor je.
Niet, doen moet je met een toeristenvisum ( misschien zoals Anne-Jitske schreef een multi entry ) het land binnen komen.
Nadeel voor je is dat het maximale visum slechts voor 3 maanden is ( keuze is uit of 1 maand of 3 maanden).
Dus je zal dus 2x een visum aanvraag doen.
Goedkoopste optie, voor wat betreft visa ( reisgelden dus niet meegeteld ) is een single ( of multi entry ) visa voor 3 maanden; 2 maanden werken en 1 maand reizen door Viet Nam.
De andere maand overig Azië en van daaruit naar Hanoi en meteen door naar Nederland.