In juli vertrekken mijn vriend en ik voor 5 weken naar Vietnam en Cambodja. Ik heb al veel tips en informatie op gedaan via deze website, erg handig!
Maar ik zit met een visum vraag:
Omdat wij 34 dagen reizen voordat wij weer terugkeren naar Nederland hebben wij een 3 months multiple entry visum nodig.
Is het ook mogelijk om per persoon twee VAO one month single entry aan te vragen? Dus voor de periode van dag 1 t/m dag 21 en de periode dag 33 t/m 35? Op die manier sparen wij een tripje naar Den haag en tweemaal 26 euro uit, maar ik weet niet of dit mogelijk is?
We hebben tot nu toe het onderstaande reisschema opgesteld:
Vertrek Amsterdam
Aankomst Hanoi
Hanoi
Hanoi -> nachttrein Sapa
Aankomst sapa (trekking) overnachting Lao Cai
Trekking dag 2 of (Can Cau markt) -> Nachttrein Hanoi
Hanoi -> Ha long Bay
Dag tour Ha long Bay -> overnachting
Vlucht Haiphong to Danang (91 euro Vietjet) taxi/bus to Hoi An
Siem reap to ho chi minh 13.50 -14.50 123 euro pp.
Ho Chi Minh
Ho Chi Minh to Amsterdam
Mijn vraag is, is dit te bereizen? We houden allebei van doorreizen en willen niet te lang op een plek blijven hangen, maar het moet wel leuk blijven natuurlijk! Er valt ook nog wat te schuiven in het schema. Daarnaast de vraag of het noodzakelijk is om tours of hotels vooraf te boeken in juli/augustus? Is het dan hoogseizoen of valt dat erg mee?
Ook ben ik benieuwd naar mensen die zelfstandig een trip naar Sapa hebben gemaakt? Is dit zelf te organiseren?
En heeft iemand tips voor een Halong Bay tour en de Mekong Delta tour? Omdat wij allebei student zijn is ons budget niet heel hoog, maar we willen ook geen vreselijke ervaring opdoen (ik heb wat verhalen op internet gelezen over de aller goedkoopste tours)
Graag hoor ik jullie adviezen en/of tips! Alvast bedankt
Ik heb paar jaar geleden single entry one month voor vietnam gehad. Toen doorgereisd naar Cambodja en laos. Mijn vlucht terug vanaf laos ging via hanoi, maar daar hoefde ik geen visum voor. We kregen een transit stickertje opgeplakt.
Ik weet overigens niet waar in nl je woont, maar kunt ook via de anwb je visum laten regelen. Dan breng je je paspoort naar de winkel in je woonplaats en daar haal je hem weer op. Kost uit mijn hoofd 25 euro. Misschien is dat sowieso goedkoper voor je dan naar Den Haag gaan.
Bedankt voor je reactie! Een vlucht aansluitend aan de terugvlucht boeken is inderdaad een goede tip! Ik heb zojuist gekeken maar helaas sluiten de vluchten van siem reap naar HCMC niet aan op onze terugvlucht, of we moeten een hele nacht op de luchthaven verblijven maar dat zie ik niet zo zitten…
We vliegen vanaf HCMC terug omdat we deze tickets al geboekt hebben, dus geen mogelijkheid meer om vanaf een andere luchthaven te vertrekken. Zie helaas nu pas in dat het niet zo slim is qua visums…
Ik woon in Amsterdam dus opzich is Den Haag niet heel ver… maar ben toch benieuwd of iemand weet of het mogelijk is om twee VOA per persoon aan te vragen? Zodat we per persoon tweemaal een one single month entry visum hebben?
Ik heb je schema bekeken, en heb de onderstaande opmerkingen.
Vliegen op Danang vanaf hai Phong.
Heb gekeken op de 9e juli, maar dan vliegen ze om 11:25 uur.
Is dat ook zo bij de datum die voor ogen hebt; dan kan je deze vlucht niet nemen omdat je dan nog in halong bent aan de pier of zelfs nog op de boot.
Dit wanneer je een boot regelt in Hanoi.
Opties zijn om
1 overnachting Halong en dan terug naar Hanoi en daar overnachten en de dag erop naar Danang
of
Vliegen met Vietnam Airlines.
Hoe ben je van plan om in Hoi An te komen?
Doe je dit met de trein/bus 's-nachts doen of overdag?
Doe je dit overdag, dan heb je bijna niets gezien in Nha Trang en zou dan ergens een dag afhalen voor iets meer nha Trang misschien?
Mekong Delta.
Omdat je van de Mekong naar PP wilt, wordt het waarschijnlijk varen.
Dan moet je in de vroege ochtend vertrekken vanuit Chau Doc; betekend dat je moet overnachten in Chau Doc.
Idee voor Mekong.
dag 19 Naar Cai Be en overnachten daar
dag 20 Cai Be naar Chau Doc
dag 21 Chau Doc naar PP
Wil je op dag 22 naar PP.
dag 19 Naar Cai Be
dag 20 Cai Be naar Can Tho
dag 21 Drijvende markt en naar Chau Doc
dag 22 Naar PP
Zou zelf kiezen voor de eerste optie om zo wat meer van PP te zien dan alleen de gevangenis en de Killing fields.
Visum
Is een creatieve oplossing, 2 single VOA
Maar gevoelsmatig denk ik niet dat het kan, want anders hoeven ze geen 3 maanden multi entry visums aan te bieden.
Maar ik ga het navragen in Viet Nam.
Het schema is overigens te doen, hoewel het wel veel reizen is.
ik heb bericht gekregen vanuit Viet Nam en blijkt dat je wel 2x een "single entry visum " kan aanvragen.
Hier het antwoord.
Dear Mr. Ton,
Kindly be informed rates for different Visa type as below:
80-day multiple entry: 60 usd / person for Approval Letter and 95 usd / person for Visa fee at the airport
1 month single entry: 10 usd / person for Approval Letter and 45 usd / person for Visa fee at the airport.
If a traveler just need to enter Vietnam twice and say no longer than 1 month each time, they can apply 1 month single entry x 2 times, it will be cheaper.
Best regards,
Dao Nguyen Le Quynh Dao
Travel Consultant Mobile. +84 909 821 772 Email. [EMAIL=“dao.nguyen@buffalotours.com”]dao.nguyen@buffalotours.com Skype. dao_bta