Hoi,
Ik ga begin september voor 100 dagen backpacken door Thailand-Laos-Cambodja- Vietnam. Ik wil graag een mobiele telefoon meenemen en daar bijvoorbeeld een simkaart kopen. Ik heb zelf een Siemens c45 (simlock vrij) telefoon. Kan ik in Azie gewoon gebruiken?
Is het noodzakelijk om een creditcard aan te schaffen? En kan ik het beste daar ter plekke geld opnemen of kan ik beter ook Dollars meenemen?
Alvast bedankt, Stephanie
Een dual-band telefoon voldoet. In Thailand en Vietnam kun je gewoon pinnen met je europas. Voor Laos en Cambodja kun je het beste cash meenemen. Dollars of euro’s. Dollars kun je overal inwisselen of mee betalen, euro’s kun je het beste bij een bank wisselen.
Houd er rekening mee dat er in Cambodja geen geldautomaten zijn (ATM). Het geld wat je er wil spenderen moet je dus meenemen of opnemen via CreditCard. In Cambodja betalen ze met USD. Alles onder de 1 dollar wordt nog in hun eigen valuta gedaan de Riel. Ik was er vorig jaar (mei2005) en er gingen 4100 riel in een dollar. Ook Thai Baht worden in de meeste plaaten als betaalmiddel geaccepteerd. Dit ging in Siem Riep (bij Angkor Wat) een stuk beter dan in Pnom Penh. Let op de koersen.
Ook in Cambodja kan je tegenwoordig in Siem Reap en Phnom Penh met je pinpas geld (dollars) opnemen.
Als je langer in Cambodja bent kan je evt daar een simkaart kopen, je hebt dan wel hulp nodig van een Cambodjaan met ID. Het is dan een stuk goedkoper om naar Nederland te smsen.
Bedankt voor alle info, weet iemand toevallig ook of je (nu wel) in Laos kan pinnen?
cambodja kun je pinnen, althans in Seam reap en de hoofdstad.
In Laos kun je alleen in de hoofdstad pinnen, dus zorgen dat je een paar honderd dollar extra bij je hebt.
groeten,
Let op als je je mobiele telefoon wilt meenemen. Zijn vaak hoge kosten als je de voicemail of id aan hebt staan…En je betaald ook voor degene die jouw belt. Ik heb geen telefoon meegenomen. Het is goedkoper om te mailen naar huis of eens in het land te bellen bij een internetcafé.
Creditcards accepteren ze vaak niet. Gewoon internetbankieren om geld van spaar naar lopende rekening te storten. Ook creditcards zijn fraudegevoelig…
groeten Willyr
je kan wel je mobiel meenemen en daar een simkaart kopen en beltegoed dan kan je een stuk goedkoper bellen dan met je nld abbonement.
die is in iedergeval zo in thailand mss kan iemand vertellen wat je voor een simkaart in cambodja betaald.
en mensen uit nld kunnen jou dan wel bellen, dat kost jou dan niets.