Ik ga in februari 3 maanden naar vietnam, cambodja en laos. Is het mogelijk om in vietnam een simkaart te kopen die ik ook kan gebruiken in cambodja en laos?
Of moet ik per land een nieuw simkaartje kopen?
In Laos kun je maar in drie grote steden een kaart kopen. Daar moet je wel rekening mee houden. In veel kleine plaatsen kun je wel je beltegoed opwaarderen maar geen sim-kaart kopen.
In Vietnam koop je de sim-kaarten ook gewoon bij kleine telefoontoko’s.
Nu als je maar sporadisch belt dan kan je ook met je eigen simcard bellen,of je kan nog altijd skypen in een internetshop terplaatsen!
bedankt voor je reactie.
en als ik in vietnam een kaart koop werkt die dan wel in cambodja en laos?
Het beste is om eenmaal aangekomen in Cambodja, Laos,of Vietnam een simkaart te kopen. Hiermee kunt u voordelig nationaal en internationaal bellen en gebeld worden.Nu voor de prijs hoef je het niet te doen(2.5euro)
Ook kan je met je eigen toestel bellen en gebeld worden,je moet maar ff zien ofdat je provider aanwezig is in de landen waar je naar toe trekt.
Hallo Bohochic,
Even over je vraag of je met een Vietnamese SIM ook in Laos en Cambodja kan bellen?
Dit kan ja en nee.
Is helemaal afhankelijk van welke card je koopt en of je je wil registreren.
Normale touristen kopen gewoon een SIMcard en registreren zich niet.
Dit registreren is nodig voor de roaming in Laos en Cambodja.
Dus het handigste is gewoon in elk land een card te kopen; nadeel is het wisselende telefoonnummer.
Ik weet even niet waar de 2.5 euro vandaan komt van de Georgessiam, want deze betaal je in Viet Nam niet. Ook betaal je voor de goedkoopste startpakketten geen aansluitkosten.
Ik heb al jaren de mobicard van Mobifone.
Voor die 2.5 euro kan je veel bellen; bijna 45 minuten met Nederland.
Dus je card daar kopen
SMS naar Nederland is 0.16 USD per bericht.
gr.Ton.
Ton, hoe zit dat als je op internet wilt met je telefoon in Vietnam? Weet je wat dat kost?
Hallo Nunu,
Dit kan je ook kopen, maar dat zou ik niet doen.
Op heel veel plekken kun je gebruik maken van wifi.
Zeker in de hotels en ook in zeer veel restaurants / cafeetjes is dit gratis.
Meestal krijg je ook wel een code van de serveersters wanneer je ziet dat je alleen verbinding kan maken via een beveiligde wifi verbinding.
gr.
Ton.
Ton ,
ben zelf geen béller , maar de reispartners wellicht wel…
wat is nu ongeveer de prijs voor zo’n sim-card van mobifone ?
ik veronderstel dat die 2,5Euro belwaarde betreft …
geert,
Hallo Geert,
Ik denk dat je dit jaar bij de gelukkigen zit.
Ieder jaar wordt je beltegoed verdubbeld op 1-1; tenminste de afgelopen jaren.
Je kan een mobicard kopen van VND 50000, 100000, 200000 enz; VND 100000was vorig jaar goed voor 1.5 uur.
Deze wordt dus verdubbeld ( het overgebleven saldo; saldo wat erop staat ).
Dus koop je een kaart van VND 100000 en na de verdubbeling is ie goed voor 3 uur bellen.
100000 is 3.75 euro ongeveer.
Ik zou wel even zorgen dat je de kaart koopt bij iemand die ook engels kan of iemand die je vertrouwd en deze de kaart laat installeren en even bij je blijft.
Dit omdat je ineens vrij veel SMS krijgt in het vietnamees en je misschien paniekerig wordt dat je wat verkeerd hebt gedaan.
Laat ook zeker rond 31-12 en 1-1 je SMS lezen want je moet geloof ik ( ben het even kwijt ) iets bevestigen voor je verdubbeling.
Werkt voor de rest hetzelfde als hier voor het saldo *101#.
gr.
Ton.
Ton ,
heb je er ook enig idee van wat het thuisfront aan onkosten heeft ,
als wij hen vanuit vietnam met deze sim-card opbellen / sms-en ?
Geert,
Hoi Geert,
Nee, kost niets mits het thuisfront zich in het thuisland ( ik denk dat dit voor Belgische providers ook geld ) bevind.
Zit de ontvanger in het buitenland dan moet ze wel betalen; de roaming kosten van het thuisland naar het land waar ze zich bevind.
gr.
Ton.
Ton ,
bedankt ,
we wensen jullie alvast een vlotte & ontspannende vlucht toe
groetjes aan Gert,
tot ziens,
Geert,
Geert,
Bedankt en ik hoop het zelf ook, maar zal wel loslopen.
Zie je in Saigon.
gr.
Ton.