Vraag mbt Verklaring Toelating van Rechtswege

Hallo,

15 november kom ik voor een periode van een half jaar naar Sint Maarten.

Ik heb gelezen dat als je wilt werken op Sint Maarten, je een verklaring Toelating Rechtswege nodig hebt. Zie onderstaande link

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/caribische-deel-van-het-koninkrijk/wonen-werken-en-vakantie

Nou heb ik die verklaring opgezocht. Zie onderstaande link

http://www.sintmaartengov.org/Government/Ministry%20of%20Justice/Documents/Model4.pdf

Maar ik heb hier aan aantal vragen over.

1. Is dit echt nodig of begrijp ik het verkeerd?
  2. Als ik werk vind, moet ik deze verklaring dan eerst ingevuld en goedgekeurd hebben als ik aan het werk wil?
  3. Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat je goedkeuring krijgt?

Heeft iemand ervaring met deze verklaring?

Alle informatie is welkom.

JOyce

Hi Joyce,

je komt voor een half jaar toch? Dan heb je geluk als je de “van rechtswege toegelaten” net nog kunt ophalen voordat je vertrekt. dat duurt echt heel erg lang. Ik neem aan dat je voor een stage komt, maak je geen zoregen daarover. Als stagestudent moet de school waar je voor gaat weerken het in orde maken.
By the way: voor een “vanwege rechtswege toegelate” moet je officieel uitgeschreven worden uit nederland, en bij terugkomst moet je je weer inschrijven. Je verliest je studiefinanciering etc. de uitschrijving duurt ook minstens 3 maanden.

maak je er niet druk om, als de werkgever je wilt hebben, gewoon gaan en niet uitschrijven in nL, niet inschrijven hier. Dat moet het swchoolbesuur waar je voor gaat werken maar oplossen, en ook dat kun je rekken. want als ze naar bepaalde papieren vragen als je er al bent, duurrt het heeeeeeel lang voordat ze aankomen met de post hier…want ze zijn inmiddels al een 2 weken in staking en dan nog krijg je de post hier pas na ee maand.

Niet over nadenken, doen alsof je niks weet. ooh en bij binnenkomst op het vleigeveld vooral niet vertellen dat je gaat werken, gewoon stage aangeven of nog beter vakantie!!

Groetjes :zon02:

Je bericht is gemarkeerd door de community en is tijdelijk verborgen.

Bedankt voor je reactie!
Ik ga niet voor stage hoor. Ik ben klaar met school en wil “gewoon” even lekker een half jaartje naar het buitenland.

Ik heb inderdaad al gehoord dat ik gewoon moet komen als toerist en een hotel als adres opgeven. Want ik was inderdaad niet van plan om me in Nederland uit te schrijven.

Groetjes Joyce