Vraag Flores eind augustus begin september

Wij (2 volwassen en een kind van 4 jaar) zitten eind augustus / begin september op Flores.
Wij willen graag weten of alles daar terplekke goed te regelen of dat ik al dingen vast moet leggen. Ik denk daarbij aan een Chauffeur(gids), vervoer en de overnachtingen. Is dit een drukke periode, waardoor het risico bestaat dat guesthouses / hotels vol zitten of valt dat in deze periode wel mee? En mocht iemand adviezen hebben over een chauffeur daar, dan houden we ons graag aanbevolen voor dit advies. Alvast bedankt.

Ik heb voor Flores niks vantevoren geboekt. Mocht je echter twijfelen of er een plekje voor je vrij is, dan kun je natuurlijk de dag voor aankomst even je hostel bellen. Houd er wel rekening mee dat niet al het personeel niet altijd Engels spreekt, dus dat dit niet altijd werkt :wink:

Je kan makkelijk per bus of per travel/shared taxi tussen verschillende steden rijden. Shared taxi’s kun je reserveren (je hostel kan je helpen), bussen niet. Gewoon naar het station gaan. Bussen zijn soms erg vol en niet comfortabel.

Een auto met chauffeur kan ik je niet aanraden. Op de vliegvelden staan vaak mannetjes op zoek naar klanten.

Buiten Maumere en Labuan Bajo kan het lastig zijn een kamer te vinden voor 3 personen. Als je de kleine liever niet tussen je in wilt (bedden zijn soms smaller dan hier) dan zou ik een campingmatje meenemen. Zo’n zelfopblaasbaar ding van bv de Declathon is niet zo zwaar maar ligt erg fijn.

Tot slot een linkje naar mijn reisverslag met foto’s en nog meer tips: IkReis - Rondreis Flores en Komodo: de hoogtepunten in 1-2 weken.

Thanks.