Ik ben Marloes en ik ben 20 jaar oud. Al mijn hele leven is het mijn droom om te reizen. Deze zomer ben ik voor het eerst wezen backpacken door de Baltische staten. Dit is me zeer goed bevallen! Ik heb me ingeschreven op dit forum omdat ik op zoek ben naar mensen waarvan ik iets kan leren over reizen of waarmee ik zelfs zou kunnen reizen. Al is het maar een stedentripje.
Hallo Loesje18
Welkom op deze grote forum ! Je zal zeker vinden wat je wenst. Gewoon volgen wat dagelijks gebeurt en je wilt leren over reizen: in het Spaans zeggen ze: “caminante, no hay camino, camino se hace al andar”; met andere woorden: reiziger, er zijn geen wegen, een weg maak je door gaan. Dus, reizen, en reizen, en dan heb je ervaring en op de “forum” vindt je zeker steun en informatie.
Succes !
Groetjes,
Sopirla>>>
Hi Magaly79
Mijn kapster is van Marroko en ik ziet op haar hoofd al lang om naar Marokko te gaan om de echte Marokko te zien en te “ruilen”. Ze is niet alleen mijn kapster maar ook mijn vriendin al 12 jaar; spijtig genoeg is ze zelfstandig en kan zich niet veroorloven een lange of niet lange verlof om mij alles te uitleggen. Maar ik geef het niet op…
Suzanne, zou je met mij willen gaan? (als haar tijd niet toelaat ?)
Ik ben altijd klaar om te reizen…
Groetjes
Sopirla>>>
Suzanne wilt vast heel graag… Ze heeft al meer dan 30 berichten achtergelaten met reclame voor deze organisatie, en ze werkt voor hen. :mad:
Hi Jenny, Voor wie werk ik? Ik steun onze “forum”, altijd gedaan.
Als je over mij hebt, zeg het duidelijk wat fout heb ik gedaan…
Ik blijf loyaal aan onze “forum” en ik heb geen andere gedachten dan de wereld kennen, zo veel als ik kan…
Het spijt me als ik iets fout gedaan heb, het was niet de bedoeling…
Groetjes
Sopirla>>>
Beste Jenny,
Jammer dat je zo boos reageert.
Je maakt zelf ook reclame voor jouw websites.
Ik organiseer deze reizen zelf, ben er trots op en wil het graag met veel mensen delen. Daarnaast geef ik graag advies.
Vandaar mijn antwoorden.
Sorry als dat je boos maakt.
Beste Sopirla,
Je kan altijd mee op reis door Marokko en natuurlijk kan je vriendin ook mee, mits haar gezondheid het toelaat. Tot bepaalde hoogte kunnen we daar zeker rekening mee houden.
Via mijn website kun je ook contact met me zoeken als je nog vragen en wensen hebt.
Dames, hartelijke groet,
Suzanne
Hi Magaly79
Ik zal tegen haar zeggen…je hoort nog van ons…ik wil een islamitische land zien en begrijpen zoals hoort, niet door media of “horen zeggen”; ik wil mijn mening zelf maken…
Dank je.
Groetjes
Sopirla>>>
Ik heb een website met reisveralen en foto’s. Mensen bezoeken die voor reistips. Jij hebt een COMMERCIELE website. Zie je niet dat dat een verschil is?
Ik geef antwoord op een vraag die mensen stellen, jij vraagt alle nieuwe bezoekers van deze site of ze met je naar Marokko willen. Zie je niet dat dat een verschil is?
Nee, ik ben niet boos. Maar ik word wel een beetje moe van mensen die dit forum alleen maar met reclame lopen te vervuilen en nooit een vraag beantwoorden.
Beste Jnny,
Zeker zit er verschil tussen, maar we willen allebei reclame…we willen allebei dat onze website gezien wordt.
Mijn reisorganisatie is klein en persoonlijk en ik kijk naar manieren om het onder de aandacht te brengen. Het is zeker niet mijn bedoeling daar mensen mee voor het hoofd te stoten.
Daarbij, als er vragen zijn, beantwoord ik die zeker naar mijn kunnen, zoals je zou kunnen zien.
Succes verder met je sites!
Hartelijke groet, Suzanne
@ Jenny
Ik hou niet van commerciele sites of reizen, ik heb duidelijk gemaakt dat ik wil met een vrouw (ik val niet voor vrouwen, hoor, maar je weet even goed als ik, dat in sommige landen, 2 vrouwen is meer toegelaten dan 1 Europees meid en 1 meid van ander nationaliteit lol2) het land “snuiven” en smaken, zonder iemand mijn schema te maken; ik ben niet te spreken over mijn vrijheid om te doen of te vragen wat ik wil; ik ben een zeer zelfstandige vrouw en niemand zal ooit een uurrooster me verplicht voor mijn neus houden. Ik reis op dit manier al 20 jaar en ik ben niet van plan om het te veranderen !
Ik denk dat je ook zo bent, of vergis ik me?
Groetjes
Sopirla>>>
Het maakt mij niet uit of mijn website gezien wordt. Ik verwijs hier naar mijn website omdat ik niet altijd zin hebt om 8 jaar lang dezelfde antwoorden te typen op steeds dezelfde vragen op deze site. Maar ik heb mijn werk. Dit forum levert me relatief weinig bezoekers op, mensen komen via google. Goede wijn behoeft geen krans, ik heb geen reclame nodig. Jouw website is je brood, dus je vergelijking raakt kant nog wal.
Je biedt leuke reizen aan, maar de manier zoals je deze nu onder de aandacht brengt is niet netjes. En voor mij is het reden genoeg geen reis met je te boeken.
@ Sopirla: ik reis inderdaad altijd zelfstandig. Ik ben net als jij heel erg geinteresseerd in andere mensen en culturen. En het liefst maak ik daar dan mooie foto’s van! Soms met een camera, en soms alleen op mijn netvlies.
Prima, we mogen van mening verschillen Jenny.
Maar laten we deze discussie niet oeverloos voortzetten.
We doen dingen op een andere manier, prima. Als je mijn initiatief niet wilt steunen, ook prima. Maar wat mij betreft is het niet nodig om lelijk te gaan doen of elkaar naar beneden te halen.
Nogmaals succes met jouw websites en initiatieven!:zon02:
Hi Jenny
Volgens mij, dit is de ECHTE manier om te reizen, zoals je doet en mijn manier; anders komt je nooit in het hart van de volk die je bezoekt.
Je wilt toch iets leren? Onmogelijk met een reisagentschap ! Individueel maakt je meer kansen, al is er niemand naast je die kan vertalen.
We zijn allemaal mensen en we wonen allemaal op dezelfde planeet, of niet?
Zo zie ik het.
Groetjes
Sopirla>>>
Hi Magaly79
Ik zal je voorstel niet vergeten; misschien kan ik ooit allen met een vrouw, de mooie Marokko leren kennen.
Groetjes
Sopirla
Mijn laatste reis was naar Indonesie, en daar spreek ik de taal. Ik zou heel graag nog een keer arabisch leren, maar die taal krijg ik niet uitgesproken!
Hi Jenny
Ik heb geprobeerd na mijn reis naar Egypte ( juist na de aanslag op toeristen in 1998) Arabisch te leren; het is niet gemakkelijk maar ook niet onmogelijk; en schrijven dan? Ik luister nog altijd graag naar Arabische liedjes,maar ik heb een probleem: de thee…ik drink liever koffie, een echte Belg ! maar uiteindelijk, kan ik water drinken i.p.v. thee.
Ik ben flexibel, ik pas me aan overal; ik denk dat je ook zo bent of vergis ik me?
Groetjes
Sopirla>>>