Hallo reizigers, hier Esther: 26 jaar, starter en dus na jaren studeren nu een wat ruimer budget voor reizen!
Ik ga graag op vakantie en ben onrustig als ik geen stedentripje, zomervakantie of een weekendje weg in de Ardennen gepland heb.
Ik ben op verdere reizen twee keer naar Australië geweest (2003 stopover Singapore en 2010 stopover kuala lumpur), curacao (2009), zuid-Afrika (2012). Keuze van deze landen was een combi met familie of bekenden bezoeken.
Nu is er de mogelijkheid en het budget om samen met mijn vriend in juni drie weken weg te gaan buiten Europa. Hij heeft weinig eisen: overwegend zon, lekker eten en een veilig gevoel. Erg lastig om dus zelf te bepalen waarheen we gaan, aangezien er zoveel moois te ontdekken valt! Ik loop dus alle landen fora af, en hoop tot de ideale ingeving te komen
Hoi Esther,welkom op wereldwijzer!
Met voorsprong het goedkoopste continent is volgens mij Azië. “Zodra je er aankomt, kan je er prima leven voor heel weinig geld. De titel van ‘goedkoopste reisbestemming’ varieert samen met de wisselkoersen, maar afhankelijk van de manier waarop je reist gaat die titel waarschijnlijk naar Indonesië, India of Nepal”. "In die landen vindt je nog goedkope hotelkamers voor 3 dollar en voor 25 dollar kan u al luxueuze kamers vinden. Transport is er spotgoedkoop en voor een dollar of twee heb je er al een lekkere en gezonde maaltijd. En met uitzondering van de grote historische sites zal u ook weinig geld neertellen voor bezoeken
Nou als ik je nog een tip kan geven, om goedkoop te reizen,veel Nederlanders vinden in hun zoektocht naar goedkope vliegtickets de weg naar de buitenlandse luchthavens. Soms net over de grens zoals in Weeze, maar soms ook wat verder zoals Frankfurt of Keulen. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld Düsseldorf of Brussel. Je ontwijkt er de vliegtaks, skipt nog wat andere toeslagen en je kan je auto er beter en goedkoper kwijt. Je moet er alleen een iets langer ritje voor over hebben, maar dan ga je wel een stuk goedkoper op vakantie,en dat is toch de bedoeling.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst, Esther !
groet,georgessiam.
Beste georgesiam,
Bedankt voor de tips. Wat betreft de landen die je aandraagt: India trekt ons niet echt, Indonesië vinden we wat ‘standaard’ (lijkt ons leuker om een reis te maken waarvan niet direct vijf vrienden zeggen: o daar ben ik ook geweest) en Nepal hadden we vanwege de reistijd in juni van het lijstje af gehaald. We zouden graag ook wandelen/hiken enkele dagen, en ik heb gelezen dat dat niet zo goed mogelijk is ivm regenseizoen en bloedzuigers. Klopt dat?
Groetjes Esther
Wat dacht je van Kenia?! Fantastisch mooi land, geweldige mensen, heerlijke hakuna matata mentaliteit, prachtige parken te bezoeken, waar je in sommige ook mag wandelen met een ranger door olifantengebied enz.
Ik woon hier al een paar jaar aan de zuidkust, Ukunda om precies te zijn, dus mocht het je intetesseren, stuur me dan gerust een berichtje!