Ideeën nodig voor bestemming deze zomer

Beste iedereen,

Mijn vriendin en ik zijn deze zomer op zoek naar een reisbestemming en onze eisen lopen nogal uiteen. Onze ideeën qua bestemmingen zijn een beetje op. Misschien heeft iemand hier goede ideeën voor ons?

Mijn vriendin:

•   graag naar een bijzonder land. Liever niet Europese landen.

•   Budgetreis.

Ik:

•   Graag aan de kust (in verband met hooikoorts) of een niet europees land (ook in verband met hooikoorts)

•   Liefst eind juni (in verband met hooikoorts, maar ook heb ik een hekel aan hoogseizoen). Begin juni is voor mij prima, alleen kan dit niet in verband met tentamens.

•   Graag warm land. Dus of rond de evenaar, of op het noordelijk halfrond.

•   Niet een derde wereldland waar continu mensen iets aan je willen verkopen of je taxi proberen te krijgen.

Wij samen:

•   Geen hoogseizoen.

Om de bovenstaande redenen zijn we de afgelopen jaren voornamelijk in juni op vakantie gegaan. Eerst naar Griekenland (laagseizoen, veel wind en geen pollen). Daarna Indonesië en Cambodja. Ook om min of meer dezelfde redenen. Daarnaast was het ook vrij low budget.

Ik ben voorlopig even klaar met landen in Zuidoost Azië, gezien de hoeveelheid mensen die continu iets van je wilt of iets aan je wilt verkopen. Of achter je aan komt rennen om je mee te nemen in hun tuk tuk (motortaxi) of betjak (fietstaxi). Van ontspanning kwam het daar voor mij niet vaak omdat mensen zelfs in restaurants naar je toe kwamen om te vragen of je zo in hun tuk tuk wilt stappen.

Ik heb ook absoluut geen moeite om dit jaar weer lekker twee of drie weekjes te eiland hoppen in Griekenland. Mijn vriendin vindt dit echter zonde van haar geld aangezien het niet zo avontuurlijk is en daarnaast net zo duur als budget hoppen in Cambodja of Indonesië.

Ideeën die we hadden maar zijn afgevallen:

•   Cuba. Ideaal, behalve in de zomer gezien het extreem hete weer rond die tijd en eventueel kans op orkanen. Cuba willen we misschien deze winter proberen.

•   Ecuador. Negatief reisadvies.

•   Peru. Beetje koud in de zomer. Ik ga hier ook liever in de winter eens heen.

Heeft iemand nog ideeën voor ons?

De tijd begint een beetje te dringen…

Dank!

Youg

Hebben jullie een budget gesteld? Maximale reisduur?

Ja, iets van 3.000 in totaal inclusief vlucht (1.500 pp). Drie weken is een beetje de max…

Je wilt buiten Europa, op het noordelijk halfrond en geen derdewereldland? Dan zijn er niet zoveel opties! VS, Canada, Mexico, Japan, Zuid-Korea? Het Midden-Oosten is ook erg mooi, maar wellicht een beetje TE warm in de zomer.

Wat het hoogseizoen betreft: in elk land is het mogelijk om toeristen te ontlopen, dat is iets waar ik me nooit aan stoor.

Sluit me aan bij jenny, ik zou geen andere opties kunnen bedenken.
Het midden Oosten is naar ik heb vernomen wel heel erg heet in de zomer, Canada is ook erg interessant als optie.