Niet te warm land gezocht!

Hoi allemaal,

Samen met mijn vriend ben ik op zoek naar een goede vakantiebestemming voor deze zomer en ik hoop dat iemand ons kan helpen! Wij zijn op zoek naar een land om te backpacken, liever gaan wij niet naar een land in Europa of de Verenigde Staten. Gezien mijn vriend niet tegen warmte kan zoeken wij een land waar het in de zomer niet al te overdreven warm wordt. Denk aan rond de 25 graden, of iets meer. (budget vliegticket: rond de max. 1000 euro)

Weet iemand een land waar het in de zomer enigszins koel is?

Alvast bedankt!

Tis wel europa… Maar om te backpacken lijkt Ierland me geweldig! Mooi land, afstanden overbrugbaar, niet te warm en bovenal fantastische mensen!!

Als je gaat kamperen en veel zelf kookt, is IJsland ook wel te betalen. En prachtig! Weliswaar Europa… maar echt heel mooi.

Als jullie budget wat hoger was zou ik Bolivia aanraden. Een groot gedeelte ligt hoog in de bergen en is dus koeler.

Teneriffe – Sowieso Canarische eilanden --Costa Rica of Zwitserland.

Hallo !

Op het Portugese eiland Madeira ( eventueel in combinatie met - ferry verbinding - Porto Santo ) komt de temperatuur maar zelen boven de 25 - 26 graden , altijd een briesje , weinig regen .

:portugal:

• De Azoren. Eilandhoppen ?

@Stancy, je moet er wel op rekenen dat de Azoren zeer wisselvallig qua weer zijn, echter het wordt er nooit warmer dan 30 graden. Op de Azoren moet je in 60/40 verhouding rekenen, 60% kans op zon, 40% kans op regen. Het kan er beestenweer zijn, ik heb dagen met zeer harde regen gehad, dan was je echt een bezopen kat en moesten camera’s e.d. bedekt worden. Wellicht is Canada een optie voor de TS, daar ga ik dit jaar ook heen.

Idd de Azoren blijken wisselvallig qua weer te zijn, maar nooit extreem warm.