De mooiste koude landen in de wereld

hallo allemaal,

Ik ben van plan om voor een aantal maanden heel ver weg te gaan. maar heb nog geen idee waarheen, ik heb alleen een hekel aan hitte, en dat is best lastig want de mooiste landen zijn altijd stikheet!

Ben benieuwd wat jullie de mooiste landen vinden met een temperatuurtje dat zeker niet hoger is dan hier in nederland.

moet in ieder geval buiten europa zijn en inerresant genoeg om een paar maanden (of in ieder geval in de buurt van) te blijven!

Wat versta je onder stikheet? Ik ben zelf ook meer een ‘wintermens’, maar rond de 25 graden is wel lekker. En dan hebben we het nog niet over de vochtigheid, want als het heel vochtig is en het is ‘maar’ 25 graden kan het erg warm zijn.

Een paar tips waar je je wel een paar maanden kunt vermaken:
Alaska en Canada, temp rond de 25 graden in de zomer.
Zuid Amerika: bv. Bolivia, Peru en Ecuador zijn ook landen waar de gemiddelde temp rond 25 ligt in de zomer. Hoe hoger, hoe koeler. In het regenwoud kan de temperatuur flink oplopen en aan de kust ook, maar in het binnenland is er meer genoeg te zien, dus een goede optie lijkt mij.

Succes!

Tibet, wel zon, niet warm. Gewoon aangenaam. In september/ oktober dan, is mijn ervaring.

Weet niet waarom je per se buiten Europa wilt, maar Ijsland, Scandinavie is ook ‘lekker cool’ en absoluut prachtig!

Wellicht centraal azie, Kyrgistan en Tzatjikistan zijn mooie landen met veel bergen.
In de bergen zijn hele aangename temperaturen in de zomer, lager gelegen gebieden beter in het voorjaar want daar is het wel heet.

ja je hebt gelijk ik dacht dat ik de enigste was die een bloedhekel heb aan dat benauwde en hoge temperaturen. Je moet naar Amerika gaan en of Canada

Wat dacht je van Nieuw Zeeland?

Ook ik prefereer koude temperaturen en bereid nu een tocht voor boven de poolcircel. Wat wil je doen? wat vind je mooi? Alaska kent diverse Nationale parken, maar Noorwegen boven de poolcircle is ook verschrikkelijk mooi. Siberie schijnt erg vervuild te zijn, misschien toch wel heel mooi om daar rond te reizen. Geef eens aan wat je verwacht…langlaufen in de sneeuw? Afzien? Of een luxe hotel in een noordelike plaats? Cultuur?

of Patagonie!

Ja Andes gebergte!

als je in Juli gaat dan is het daar winter

bedankt voor alle reacties!

zuid amerika trekt me inderdaad wel, dat patagonie ziet er inderdaad heel mooi uit. en ik heb ook nog kenissen zitten in buenos aires dus die kan ik dan ook gelijk opzoeken.

oh en waarom het buiten europa moet is omdat ik graag zoveel mogenlijk verschillende landen zie, en in scandinavie kom ik toch wel terecht. zou me zelfs niet verbazen als ik er ooit nog kom te wonen, geweldige landen.

nu alleen nog maar kijken of het hele plan nog wel door gaat, ik ben pas geleden een bandje begonnen dus als dat een beetje gaat lopen blijf ik toch maar in nederland…

maar als er nog mensen zijn met ervaringen in andere landen hoor ik het graag!

Geef je volmondig gelijk Bloem,in Europa zijn nog heel vele mooie plaatsen om de winter door tebrengen!! Wel niet voor mij,want ik haat de koude,daarom ook dat ik in december en februari naar Thailand ga!groetjes:georgessiam.:dag:

Ik denk aan meerdere landen.
Ik ben 2 x in Mongolie geweest. Hel veel ruimte, geweldig mooie natuur, hele lieve mensen, gastvrij, in de zomer warm en in de winter kan de temperatuur tot min 40 graden zijn. Echter dat lijkt koud, maar de ramen van de auto’s bevriezen niet en je hoeft dus niet te ijskrabben. Wel een vreemde ervaring. Als je meer van Mongolie wenst te weten gan dan naar Google en type Fred Vorstenbosch Mongolie in.

Ik ben in Noord Rusland in Vologda geweest. Geweldige uitgebreide cultuur en zeer veel natuur. Berken bomen, naaldbossen, geweldige flora en fauna. je kunt zomaar beren tegen komen. In de buurt (dat is 5 uren rijden minimaal) heeft de Russische santa Claus zijn vestingstadje. Een geweldig feest om mee te maken. Je kunt met de trein van Moskou naar Vologfda en verder reizen. Ik ben er nu 4 x geweest.

Ook Chelyabinsk in de Oeral kan het tot in april behoorlijk koud zijn. Toen ik er was in April waren de meren nog bevroren. Je waant je in een heel andere wereld dan de veel bereisde landen.

Ook mijn reisverhalen over bovengenoemde reinzen zijn op internet te vinden.

Succes
Fred Vorstenbosch

De Russische toendra is behoorlijk heet in de zomer, tot wel 40 graden. Eveneens Centraal Azie. Dat zijn geen ‘koude’ landen hoor.

Chelyabinsk in april is koud, de meren zijn bevroren. Ik ben er zelf geweest en heb er foto;s van gemaakt, indien als b ewijs.
:was:

Ja bedoel ook in de zomer. Typfoutje. Heb m’n post al verwijderd.
Ik ben ooit in augustus in Siberie geweest (Altai, Novosibirsk, stuk hoger) en toen was het 35 graden. Zou je niet denken.

In de zomer in Mongolie was er ook heet, in de winter min 40 graden. Toch nog uit te houten. Geen ijs op de ruiten van de auto, droge koude.