Even voorstellen:

Ik ben Joke. Ik heb altijd graag gereisd: ik wilde met eigen ogen al die kalenderplaten zien. Meemaken hoe het er op alle continenten was. Ik heb van meer dan veertig landen een al dan niet uitgebreide indruk mogen krijgen en daar ben ik intens dankbaar voor. Nu word ik wat ouder en gaan de wensen veranderen. Ik word rustiger, die immer aanwezige honger naar méér zien neemt af. ik kan het fysiek ook niet meer om het een land op de manier die ik fijn vind te bezoeken. Brazilie heb ik niet gezien en is nog wel een wens, evenals New York, Costa Rica, Venetie en Istanboel. Ook: La Palma. En de Kaap Verdische en de Azoren. Ik had Floortje Dessing wel willen zijn, of Derk Bolt van Spoorloos. Maar met wat ik heb mogen zien ben ik ook al wel heel tevreden. Zo veel mensen hebben níet de gelegenheid gehad: ik wel. Nu denk ik dus steeds meer aan de winter doorbrengen in de warmte. En met warmte bedoel ik : 25 graden of meer. Dus voor mij geen Zuid Spanje: dat is me te koud. Wel: Indonesie of zo. Maar het moet wel te betalen zijn, dus wie tips heeft???

Hoi Joke, welkom op Wereldwijzer! Indonesie is inderdaad heerlijk, maar heb je ook weleens aan Dubai gedacht? Dat is mij namelijk prima bevallen qua temperatuur.

Qua temperatuur is Dubai inderdaad uitstekend. Maar ik voel me serieus een stuk beter thuis in Azie dan in de Arabische wereld. Dank voor het meedenken!

Dat dacht ik ook altijd, totdat ik er eens geweest was…