Wij zijn Willem en Leed .Leed is mijn thaise vrouw en wijn nu 11 getrouwd wij wonen in DenHaag hebben 1 dochter van 11jaar
Hoi Willem en Leed,welkom op wereldwijzer!
Nou ben ook vroeger getrouwd geweest met een thaise (Chiangmai) maar spijtig genoeg was ons huwelijk op de klippen gelopen na 6jaar. (ze kon het leven in Belgie niet aan alsook ze miste haar familie)
Van welke regio komt je vrouw Willem? (Isaan ,het zuiden of het noorden)
Geen plannen om definitief te emigreren naar Thailand?
In iedergeval kan je altijd met je vragen of tips terecht op het Thailand Forum
groet,georgessiam.:chin:
Mijn vrouw komt van Uttaradit ongeveer 400 km van Chiang may. Mij n vrouw heeft het best naar d,r zin .Ik heb 6 vrienden met Thaise vrouw en een paar werken met m,n vrouw in Thais restuarant . M,n vrouw wil alleen op vacantie naar Thailand maar vind het hier geweldig Ik zou zelf rel in Thailand willen wonen .Spreek een beetje Thais en kan het ook lezen zeg ontcyferen Als ik in Thailand ben en zeg dat staat er maar dan weet ik wel de klanken maar niet de betekenisMaar door eerdere relatie heb ik m,n huis op vriedin dr naam gezet door dat bedrijf waar ik onderaannemer was failiet ging .En bijna geen werk had Dat was achter af niet zo slim.En van Hollands Aow kan ik daar niet leven omdat je daar zieken kosten zelf moet betalen .en boven 65 is dit zeer hoog Heb nog nooit in zieken huis gelegen en ben laatste 30 jaar nog geen maand thuis geweest.Blijf je in Europa dan is het geen probleem terwijl zieken huis in Thailand zeer goed is en stukken goed koper. Maar zoals je weet is holland 1 banane republiek gewordn Door linkse graaiers
Nou Uttaradit dat ken ik, ben er nog doorgereden met de motor,wij zijn toen de Queen Sirikit Dam gaan bezoeken (iets noordelijk gelegen als ik me nog goed kan herrineren)
Wel ik weet niet hoe de Nederlandse politiek in elkaar zit,maar in Belgie zijn er ook veel besparingen en nieuwe regeltjes ingevoerd dit jaar.
Met dank aan onze regering kan 5 jaar extra werken voor ik kan genieten van mijn welverdiende pensioen.(een echte schande)
Zelf heb ik ook toekomstplannen om me te vestigen in Thailand,het zal Chiangmai worden omdat ik daar mijn roots heb(getrouwd in de tempel van Doi Suthep)