Voorstellen

Hallo allen,

Ik ben José, de eerste keer dat ik in Australia ben geweest, was toen mijn ouders in 1953 emigreerde naar Perth, ik was 6 jaar jong, heb daar de lagere school bezocht en toen wij 4½ jaar daar gewoond hadden, werd mijn vader teruggeroepen naar Nederland om het bedrijf van zijn vader over te nemen, ik sprak geen woord Nederlands, verloor 2 klassen van de lagere school.
Australie bleef kriebelen, toen ik 27 jaar was, heb ik de stoute schoenen aangetrokken, mijn baan opgezegd en gaan emigreren, we begonnen in Melbourne, hebben daar gewerkt voor 8 maanden en toen met een Volkswagen Australia door, Canberra, Sydney, Brisbane, Broken Hill, Adelaide, Alice Springs en onze einddoel Perth, 4 maanden hebben we erover gedaan, kamperend in een tentje, de weg door de Nallubor was nog niet geasfalteerd, wat een belevenis.
In perth ook weer 8 maanden gewerkt en toen met de boot naar Singapore, het vliegtuig naar London en met de trein naar Arnhem.
In 1995 ben ik op vakantie geweest, daarna nog verschillende malen.
De mooiste reis was met de camper van Darwin naar Perth met mijn 2 neefjes, toen 17 en 16 jaar oud, ook zij zijn verslaafd geraakt aan het land.

Hoi Jose,welkom op wereldwijzer!
Nou als ik je berichtje lees ,speel heel je leven af in Australie!
Je zal wel veel van het land gezien hebben,hoe waren je ervaringen met Canberra?
In iedergeval kan je altijd met vragen of tips terecht op het Australië Forum
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,José !
groet,georgessiam.