Voorstellen

Hallo allemaal!

Mijn droom is eindelijk uitgekomen, ik ga op wereldreis!
Samen met mijn vriend zal ik 3,5 maand verschillende landen aan doen. Ik ben een vrouw van 25 en studeer in juli af en heb al een aantal reizen gemaakt (Zuid Afrika, Amerika, Canada, Mexico, Thailand). Mijn vriend is 23 en werkt (en heeft zijn baas zover kunnen krijgen om weg te mogen:)) en is eerder in Dubai en Indonesië geweest.
Wij hebben besloten om lekker samen onze droom te verwezenlijken.

3 november 2013 zal de start zijn van onze reis. Hieronder zal ik kort beschrijven hoe de reis eruit zal zien.
3 november: Vlucht naar Dubai, hier blijven we vier dagen om Dubai en Abu Dhabi te verkennen.
8 november: we vliegen naar Beijing. In Beijing zullen we een aantal dagen blijven om vervolgens per trein door te reizen naar Shanghai, ook daar zullen we een aantal dagen blijven om vervolgens met de trein door te reizen naar Hong Kong om ook daar een aantal dagen te blijven.
23 november: Een Vlucht van Hong Kong naar Bangkok, ik Bangkok zijn we een dag vanwege de tussenlanding.
24 november: een Vlucht naar Sydney, in Sydney hebben we een camper tot onze beschikking om een kleine maand van Sydney naar Cairns te reizen. Om vervolgens door te vliegen naar Christchurch.
22 december: Aankomst in Christchurch om ook daar per camper een kleine maand door Nieuw Zeeland te reizen.
Tot hier in onze reis bekend wat betreft data.
ongeveer 20 januari zullen we naar Los Angeles te vliegen om vervolgens door te vliegen naar San Fransisico.
Vanaf San Fransisico rijden we in een week door naar Las Vegas.
Vanaf Las Vegas vliegen we naar New York om vanuit daar naar Washington te rijden.
Vanuit Washington vliegen we naar Miami om daar lekker wat strand dagen mee te pakken en uiteraard een bezoek te brengen aan onder andere Disney Orlando.
Ongeveer 10 februari vliegen we naar Reykjavik, ook hier een tussenstop van een dag,
Uiteindelijk zullen we 12 februari 2014 terug komen in Amsterdam.

Een hele reis met natuurlijk ook een aantal vragen:

• Iemand ervaring met het maken en boeken van treinreizen in China?
  • Wij twijfelen nog over het huren van een camper in Nieuw Zeeland of het nemen van een buspas, wat zijn de ervaringen?
  • Iemand een idee over een maandelijks budget?
  • Andere do’s and dont’s?

Groetjes Stephanie :dag:

Hoi Stephanie,welkom op wereldwijzer !
Voor elk budget is er in China een treinreis op maat,er zijn twee klassen: ‘hard’ of ‘zacht’ en daarbinnen kun je kiezen uit zitten of liggen.
Zorg er wel altijd voor dat je minimaal een hard sleeper reserveert (een wagon met bedden twee- of driehoog gestapeld). Een soft sleeper is nog beter (4 bedden in een coupé). Sommige treinen hebben een VIP klasse of een deluxe soft sleeper, maar tickets hiervoor zijn meestal snel uitverkocht een vaak aanzienlijk duurder.
Bij treinritten van een paar uur kun je ook een soft seat (gewone stoel) nemen
Vanwege de lange afstanden zijn er veel slaapwagons,een treinreis ’s nachts is ideaal.(je bespaart jezelf een overnachting,wat ook leuk is meegenomen,Stephanie !)
Informatie over treinen in China kan je deze website aanklikken
Treinschema’s en boeken van tickets: kan je hier ff naar toe kijken
Voor C/D/G-treinen (soort TGV) moet je je identificeren en worden kaartjes alleen op naam uitgegeven, beschikbaar 10-20 dagen voor vertrek.
Kaartjes voor andere treinen zijn 5-10 dagen voor vertrek beschikbaar,opgepast bekijk goed welke kosten ze aanrekenen!
Voor meer informatie over China,kan je altijd het Chinaforum hier op wereldwijzer raadplegen.
(Oeps er gaat iets mis met mijn berichtje)
groetjes,georgessiam.

Bedankt voor je reactie! Hier kunnen we zeker wat mee! :slight_smile:

Nou ik wou nog wat informatie over Nieuw Zeeland aan toevoegen,maar mijn tekst is helemaal verdwenen !
In iedergeval kan je ook altijd terecht op het Nieuw Zeelandforum hier op wereldwijzer.(zie link : http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=30 )
Succ6 nog Stephanie !
gegroet,georgessiam.:chin: