Voorstellen voor beginners

Goedendag allemaal,

ik ben Mat, 17 jaartjes jong. Momenteel woon ik nog bij mijn ouders en waarschijnlijk zal dit voorlopig zo blijven. Wel moet ik hierbij melden dat niks zeker is vanwege de studie waaraan ik volgend jaar zal beginnen. Ik zit dan ook momenteel in 6 VWO met het pakket natuur & gezondheid; natuur & techniek. Dit houdt in dat ik de vakken Engels, Nederlands, Frans, biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde B en wiskunde D volg.

Volgend jaar wil ik graag geneeskunde gaan studeren, maar mocht dit niet gebeuren of wissel ik van gedachten - welke kans aanwezig is - dan ga ik moleculaire levenswetenschappen studeren. Dit zal ik beiden gaan doen aan de Radboud universiteit. Afhankelijk van welke studie ik uiteindelijk zal doen, zal ik ook gaan reizen. Bij geneeskunde zal dit pas voorbij de leeftijd van 25 zijn en bij MLW zal dit al na de studie zijn, dus vanaf een leeftijd van 22.
Tot aan die tijd hoop ik nog mee te reizen met mijn ouders en vrienden; de studie zal echter altijd voorop gaan.

Ik ben momenteel 3 maal Europa uit geweest. Ik ben die keren in Aruba geweest (bruiloft van een oom, 10 dagen daar) ik heb Cyprus gezien (week, 40-jarige bruiloft opa en oma - was eigenlijk Europees qua cultuur) en ik ben in Indonesië geweest voor 5 weken en 4 dagen lang.

Binnen Europa heb ik veel gezien, Ik heb Oost-Europa voor een groot deel gezien, met uitzondering van Polen en de Baltische staten. In Zuid-Europa heb ik nagenoeg alles gezien, slechts heel kleine stukken (geen landen) die ik niet heb gezien en in Noord-Europa heb ik nog niet zo veel gezien. Wel gaan we komende zomervakantie naar Noorwegen, Zweden & Finland voor 6 tot 7 weken.

De reden dat ik de mogelijkheid heb om zoveel te reizen, is omdat mijn beide ouders leraar zijn. Hier heb ik uiteindelijk veel profijt van, maar het betekend - helaas - ook dat we niet elke vakantie kunnen doen die we willen en - gelukkig - dat we altijd kamperen.

Zelf roep ik al heel lang dat ik eens naar Australië wil gaan. Dit betekend dat ik, mocht ik dus MLW gaan studeren, hier 1 of 2 jaar een working holiday visa wil hebben en daar gaan werken/reizen. Mocht ik geneeskunde gaan doen, hoop ik daar later als arts te kunnen werken en daar permanent te gaan wonen - mocht het reizen daar bevallen, wat ik dan echt wel heb gedaan.

Ik hoop dat ik genoeg heb verteld, dat jullie het leuk vonden om te lezen en jullie zien me vast nog wel eens ergens iets posten. Mocht je vragen hebben; stel ze gerust!

Hoi Mat,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht op jonge leeftijd Mat !
Heb je al het Australieforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van andere mensen.
Nou Australie is wel een heel groot land om door te reizen Mat,het oosten van Australië is enorm populair als vakantiebestemming, mede omdat zich hier het Great Barrier Reef bevindt – het grootste koraalrif ter wereld…
De populairste gebieden van het oosten van Australië zijn Queensland en New South Wales.
De wereldberoemde stad Sydney is ook de moeite waard om te bezoeken Mat,met zijn brede lange stranden.
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst !
groet,georgessiam.

Hoi georgessiam,
ik heb inderdaad het forum van Australië al doorgelezen en hoop eigenlijk om al eerder er heen te gaan. Zoals het er nu naar uit ziet gaat dit echter niet op korte termijn lukken. Ik weet wel wat ik wil, maar vooral het geld is een probleem, mede vanwege mijn leeftijd en deels vanwege een sport die ik op hoog niveau uitoefen.

Dank voor de reactie,
Mat

Nou Mat,misschien kan je naar een zomerbaantje zoeken,bij jou in de geburen?
Of je kan eens naar deze site surfen staan tips alsook informatie in van het vinden van zomerbaantjes speciaal voor studenten.
Succ6 nog Mat!
groet,georgessiam.

Natuurlijk zou dat kunnen, mits ik niet in de gehele zomervakantie weg zou zijn. Daar loop ik dan ook eigenlijk vast met het vinden van een baantje; de wil om toch graag op vakantie te gaan. Om heel eerlijk te zijn ga ik liever een fors aantal jaren op vakantie dan na 2 jaar sparen - of meer - op vakantie te kunnen naar Australië. Achja… lastige keuze wel natuurlijk, maar houdt het even bij mijn heerlijke zomervakanties en alle andere vakanties dat ik weg ben. (Ben nagenoeg elke vakantie wel even weg)