Voorstellen/reis van Canada naar Argentinië

Hallo allemaal,

Samen ben ik met mijn vrouw het één en ander aan het uitzoeken wat betreft onze volgende reis. Mijn vrouw (26 jaar) en ik (30 jaar) kennen elkaar van het reizen in Australie en Azie en hebben nu voor deze reisplannen ongeveer 5 jaar gespaard. We zijn van plan om van Canada naar Argentinië (eindpunt mag/kan ook afwijken) te reizen in ongeveer 8 maanden.

Paar jaar geleden kwam ik op deze site om alvast wat voorpret te hebben maar vervolgens weinig mee gedaan. Nu dat de datum vast staat (19 juli 2017) ben ik toch wat actiever geworden om alles uit te zoeken.

Wij zijn van plan om in Canada, Vancouver of in de Verenigde Staten, Seattle een tweede/derde/vierde/vijfde camper te kopen. Echter weten we nog niet of we met de bus door Midden Amerika willen rijden… Als we dit niet doen dan komt de optie van huren misschien ook in zicht aangezien we het dan maar voor maximaal 4 maanden gebruiken… Daarnaast moet ik ook nog goed uitzoeken of je een aangekochte bus makkelijk kunt verkopen in een ander land en hoe het verzekeringstechnisch werkt…

Alle tips/waarschuwingen/wijze adviezen enzovoort zijn van harte welkom!

Hoi Willemmax, welkom op Wereldwijzer! Om je een beetje op weg te helpen, verwijs ik je graag door naar ons Canada~ of Argentinie forum.