Voorlopig idee reisroute

Op het moment is het idee om eind oktober te starten in Melbourne, hier 1-2 maanden te gaan werken, daar een auto aanschaffen en dan via de zuidkust naar perth te rijden, hier en in meerdere plaatsen aan de westkust te gaan werken, zodat we rond april in darwin uitkomen. Is dit een beetje een uitvoerbaar plan? We hebben dan dus ongeveer 6 maanden en willen in darwin ook weer 1 a 2 maanden verblijven.
Mijn punt is natuurlijk het weer, heb geen zin om in de tropische regenbuien te zitten in Darwin. Na darwin wilde we dan richting Alice springs en via Alice springs naar cairns en dan zo de oostkust naar beneden, waarbij evt nog op een paar plekken moeten gaan werken om rond te komen. Hier hebben we echter dan maar 4 a 5 maandjes voor over.
Of moeten we alice springs al eerder plannen, vanuit melbourne adelaide, alice springs en vanuit daar naar perth?

We willen een enkele reis boeken, nu spreken een aantal sites zich daar in tegen. het is toch mogelijk om binnen te komen met een enkele reis, zolang je maar voldoende geld op je spaarrekening hebt 3200 australische dollar?.

hoop een reactie te krijgen

Als je zoveel tijd hebt, zou ik nog niet al te veel plannen. Laat het een beetje op je af komen. Kijk waar je werk kunt vinden en reis, als je dit niet kunt vinden, verder.
In april is Darwin e.o. prima te doen en supermooi (alles is nog mooi groen).
De globale route lijkt me te doen in een jaar tijd. Maar kijk gewoon ook een beetje wat er op je af komt. Tijdens mijn eerste reis had ik ook een plan en al op het vliegveld veranderde dat en heb ik een heel andere reis gemaakt.
Bedenk ook hoe je wilt gaan reizen: eigen auto, openbaar vervoer, stukken vliegen of niet, enz.
Veel plezier met de voorbereidingen!

1 like

Net als Francine zegt zou ik niet te veel plannen. De planning op zich is prima. Beginnen in Melbourne, dan naar Perth. Op weg naar Darwin in maart/april kan nog wat voeten in de aarde hebben ivm met flooding maar je hebt tijd genoeg. Juni is prima voor Alice eo en dan ga je van noord naar zuid langs de oostkust in september en october. Kan niet beter. Je hebt je al goed voorbereid!
Yeehaw

1 like

Reactie op je vraag over wel of niet een retour ticket en je banksaldo…

Toen ik in februari in Melbourne aankwam had ik geen retour ticket, alleen een WHV en 5000 dollar op m’n rekening staan.
Ik weet niet of het een normale gang van zaken is of dat ik geluk heb gehad,
maar er is nergens naar gevraagd, dus niet naar een retour ticket en niet naar een bewijs van voldoende dollars.
Ik kreeg een stempel in m’n paspoort en voila!

En ja, bovenstaande reacties zeggen het al…
Kijk hoe het gaat, waar je wat langer wilt blijven etc.
Mijn ‘plannen’ veranderen ook elke keer weer…
Dus zet je jezelf vooral niet vast in voorgenomen plannen,
maar laat het lekker op je af komen en go with the flow!!

Veel plezier en geniet van de voorbereidingen!!

Hou er altijd rekening mee dat je wel gecontroleerd word dus zorg zeker dat je voldoet aan de norm voor genoeg geld op je rekening of een vliegticket het land uit en dat je het kunt bewijzen. Want je zal net zien dat ze je er wel uitplukken.

Ticket is geboekt, visums zijn binnen!!! 22 oktober om 10:00 zetten we onze eerste stappen op australische bodem!!! Onwijs veel zin in.
Nu zou ik graag tips willen ontvangen omtrent werk in melbourne en huisvesting. We willen echt 1 a 2 maanden even sparen zodat we onze reis kunnen vervolgen. OP bonaire verdien je namelijk niet echt veel geld en is sparen erg lastig. Is een duur land omdat alles verscheept wordt. Dus we zijn echt afhankelijk van werk in Australie.
Mijn vriend is Food en beverage manager, met werkervaring van 15 jaar. Ik ben echter operatieassistent en zal mijn beroep niet uit kunnen oefenen. Sta open voor echt alles.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

groetjes juultje