Begin juni vertrek ik terug op expeditie in het Amazonewoud. Van deze reis zou ik willen gebruik maken om één en ander voor te bereiden in verband met een geplande eco-reis in 2007.
Ik zou in deze reis de nadruk willen leggen op de Pantanalstreek en er meerdere dagen willen induiken. Een afvaart van een rivier voor ongeveer één week is de bedoeling.
Dit is alleen niet te doen vanwege de onkosten. In groep valt dit best mee. ik heb reeds driemaal zo een tocht gemaakt. Onbeschrijfelijk prachtig!!
Verder zou ik een bezoek willen brengen aan de fazenda van een vriend. Voor kamperen of ander onderkomen zouden we daar niets hoeven te betalen. Enkel inkopen doen bij vertrek. Deze fazenda is prachtig gelegen en er is nog veel natuur. De Rio Perdido loopt ook door zijn terrein; een bezoek meer dan waard.
Ook zou ik een bezoek willen uitstippelen aan de Xavantes-indianen. Deze groep heb ik nog niet bezocht; wel een andere Xavantes-familie. Ik heb wel de uitnodiging van de hoofdman. Ik zou dit bezoek verder willen voorbereiden zodat dit bezoek zou kunnen plaatsgrijpen.
Ten slotte kunnen zij die willen op de terugweg nog Rio de Janeiro bezoeken. Dit laatste zou dan op eigen initiatief zijn; maar is mogelijk.
Het spreekt vanzelf dat ik deze voorbereidingen (neemt tijd in beslag) enkel zal nemen indien ik weet dat er geïnteresseerden zijn voor zulke reis. Natuurlijk moet er nu nog niets vastgelegd worden. Als ik zie dat er genoeg liefhebbers zijn, zal ik tijdens mijn volgende reis al eens poolshoogte nemen.
De totale kostprijs heb ik geraamd op ongeveer 1500,- Euro; alles inbegrepen; vluchten, taksen, busritten, afvaart rivier, hotel en eten.
Totale duur van de reis: drie à vier weken.
Mijn vraag is bijgevolg: zijn hiervoor avonturiers te vinden?
Reactie plaatsen