Vakantie Pantanal

Hallo :smile: ,
Ik ben in 2005 voor 2,5 week naar de Pantanal geweest en in 2006 weer.
In 2005 hebben we rond getrokken, mijn man, schoonouders en een gids. Geweldige ervaring. Nu is het zo dat ik er verslaafd aan ben geworden :wub: . In 2006 waren het alleen mijn man en ik met een gids. We zijn voornamelijk op 2 plekken geweest (Jaguar lodge en Piuval). Nu hebben we besloten om toch weer een rondtrip te doen eind augustus / begin september :nod: . Alleen door de Pantanal. We weten nog niet precies hoe de reis gaat, maar weten wel wat we graag nog willen zien. :question: Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die dit eerder hebben gedaan en ons wat info kunnen geven over de pousadas en lodges waar ze zijn geweest. Zo kunnen we dan een beetje bekijken of we het in ons reis schema kunnen opnemen. Elke plek is weer anders en heeft weer wat anders te bieden, dus vandaar de rondtrip. Ik werk zelf met exotische dieren en vandaar mijn interesse voor deze dieren in hun eigen leefgebied. Het is gewoon geweldig. Dus als mede Pantanal gangers hun info met mij willen delen dan heel graag. :brazil:

Groetjes Christa (xenomania)

Hallo Christa,

Ik stel voor om Miranda, Bonito en corumba te combineren. Deze Turistische plekken bevinden zich in de staat Matto grosso do sul.

Hierbij enkele sites

http://www.peroladopantanal.com.br
http://www.portalbonito.com.br

http://www.braziltour.com/site/br/cidades/materia.php?id_cidade=7186&regioes=5&estados=13

O ja, laat me de plaatsen weten waar je heen wilt gaan zodoende mail ik je de links door met pousadas.

Veel lees en kijk genot, Als je vertaling nodig hebt voor sommige sites gelieve me te contacteren, Ik woon al 12 jaar in Brazilie

:arrow: Hallo Staf,

Dank voor je antwoord. :smile:
We zijn zelf alleen nog maar in het noordlijke deel van de Pantanal geweest. :hihi:
Hier de plaatsen: Pousu Alegre, Rio Claro, Sao Cristóvao, Carandá.
We zijn niet echt op zoek naar toeristen plekken, daar we liever komen op plekken met zo min mogelijk mensen. We gaan echt voor natuur en dieren. Mijn man fotografeerd heel graag en ik film zelf. Ik stuur wel even een site van de foto’s die mijn man daar zoal gemaakt heeft.
http://nico-schoemaker.fotopic.net
Ik ga jouw site zeker bekijken en zien wat de mogelijkheden voor ons zijn.
We regelen alles met een gids daar, maar die komt eigenlijk ook alleen maar in het noordelijke gedeelte. We willen ook wel graag weten wat het zuiden ons te bieden heeft, maar het liefst dus niet teveel mensen.
Hoor graag meer, ook van andere mensen met ervaringen in de pantanal.

Groetjes Christa :slywink:

Hallo Christa,
Ik heb de foto’s bekeken en het zijn echt prachtige foto’s.
Ik ken de zuidelijke Pantanal zeer goed. Ik heb er meer dan 15 tochten gemaakt hoofdzakelijk toen ik nog in Brazilië woonde.
Ik herken (bijna) alle vogels en dieren en het doet me heimwee krijgen.
De laatste jaren onderneem ik vooral expedities in het Amazonewoud. Kijk maar eens op: www.bloggen.be/erico
Bijna alle (echt gebeurde) anekdotes op mijn site zijn voorgevallen in de (zuidelijke) Pantanal.
Het is een streek bij uitstek om dieren en vogels te zien en te fotograferen.
Maar zoals je zegt, wordt het steeds moeilijker en moeilijker om uit de greep van de massa toeristen te blijven.
Dat is dan ook de reden waarom ik voor het Amazonewoud heb gekozen.
Heb je graag meer info betreffende zulke expedities, mail me.
Ik onderneem deze tochten zonder winstbejag want ik betaal steeds mijn deel in de onkosten. Met enkele samen wordt het echter mogelijk en betaalbaar.
Nog veel succes en nog vele mooie foto’s. Een dikke proficiat voor jouw man.
Eric Lornoy

Hallo Eric,

Heel hartelijk dank voor je reactie. Ik vind het erg leuk om op je site de verhalen te lezen. Sommige dingen heel herkenbaar.
Ik heb ook al wat op internet zitten kijken en ik denk dat als we het rustige gedeelte willen met minder toeristen dat het noordelijk deel van de pantanal de beste plek is. Ik weet niet of er diersoorten zijn die specifiek in het zuiden voor komen en niet in het noorden of andersom. We hebben wel ideen en we willen ook nog wat plekken bezoeken uit 2005.
Maar ik hou je graag aan als vraagbaak als je het niet erg vind. Je legt niet snel contact met mensen die de pantanal goed kennen.
Ik denk zelf dat het amazone gebied niks voor mij is. Het is toch weer een ander klimaat dan de pantanal en het is er meer gesloten. Ik hou zelf meer van open en afwissling in omgeving. Ik heb je site in mijn favorieten gezet en zal zeker je verslag lezen van de expeditie in het amazone gebied.

Groetjes Christa :smile: