Voorbereidingen + 1e Sponsordiner 15oktober 2011

(origineel bericht op be-more.nl)

Voorbereidingen + 1e Sponsordiner 15oktober 2011

<strong>Dag Lezers</strong>

Hier even een update… Er is zo veel te vertellen over alle voorbereidingen en alles wat maar met Afrika te maken heeft!!

Ik ga proberen om hier een verhaaltje van te maken!

<u><strong>Sponsordiner:</strong></u>
In de vakantie in Frankrijk hebben we samen met Evelien en Marodi heel veel gezelligheid en fun gehad. Deze dames kunnen behalve veel keten ook heel goed organiseren en koken! Zo kwam het een beetje…
Ook mijn vader is hier in het weekend en vooral op zondag de Chef. Nieuwsgierig naar nieuwere, lekkere, moeilijkere culinaire inspanningen.
Zo werden we van vakantiegangers … Keukenpersoneel!
Marodi en Evelien studeren voor: Zelfstandig Ondernemer in de Horeca. in Groningen. Zij zagen de uitdaging wel zitten om met Pieter te koken!<strong> ‘‘Bon Chef’’</strong> kregen wij terug in de mailals reactie op of zij ons wilden helpen om het plan tot uitvoering te brengen.
Uitnodigingen verzonden per mail. Telefoontjes hier en daar en uiteindelijk voldoende eters bij elkaar verzameld. op <strong>15 Oktober en 29 Oktober</strong> zullen wij onze woonkamer omtoveren naar een sfeervol restaurant…

<u><strong>Medisch en Gezondheid:</strong></u>
Voor dit avontuur moet ik op medisch gebied ook een hoop dingen regelen. Je kunt hierbij denken aan vaccins en medicijnen… Er komt een hoop bij kijken…
Laten we bij het begin beginnen. Allereerst ben ik 22 september opgenomen in het ziekenhuis en ben ik geopereerd. Mijn amandelen zijn weggehaald. 1 Nachtje ziekenhuis, ruim 1 week gammel zijn en vermoeid… bankhangen maar me vermaken met Gooische Vrouwen (alle seizoenen…13 dvd’s) Toen nog 1 weekje rustig aan gedaan… en mijn werkzaamheden thuis en op het werk hervat maar ook de voorbereidingen voor Uganda 2012!
Heerlijk!

<u><strong>Consult:</strong></u>
Zo ben ik vorige week naar de <em>GGD</em> geweest. DTP, Gele koorts, Buiktyfus, Hersenvliesontsteking al die vaccins meteen maar laten prikken. Dan was ik er maar vanaf. … (AUW!) Hierbij kreeg ik nog een vaccinatie boekje (wist niet dat ze daar ook geld voor vroegen … 4 euro!!) Ook moet ik nog terug voor de Rabiës & TBC vaccinatie. Alles bij elkaar was 209 euro… sommige injecties beschermen maar 3 jaar. (in 2005 ook een hoop prikken gehad maar de meeste waren verlopen.) Gelukkig waren de 2 dure Hepatitis A (in 2005 gehad) en Hepatitis B (begin verpleegkundige opleiding gehad in 2005) nog geldig en scheelde me dat weer in de knip…

Daar kom ik meteen bij het volgende onderwerp:
<u><strong>Sponsors & geld en giften:
</strong></u>Met mijn ouders wat na gedacht… na wat brainstormen hebben we de volgende acties ondernomen:

• Informeren van fam. leden over mijn vertrek en de kosten die daarbij komen.
  • Brief naar zakelijke contacten van en in het netwerk van ‘‘Bureau Streefkerk’’ (bedrijf van Pieter Streefkerk)
    <strong><u>
    </u></strong>Alle personen die we vertelt hebben over mijn reis en voorbereidingen waren enthousiast. Zo kwam er in tussen tijd een hoop mail binnen van mijn vader: ‘‘San, weer een sponsor!’’ of … ‘‘Moet je even hieronder lezen… je komt op zijn website te staan!’’ maar ook: ‘‘de klapperrrr!! een super groot bedrag!!’’
    <strong><u>Alle sponsors wil ik bij deze: Heel erg bedanken voor jullie bijdrage!

</u></strong>* mochten jullie willen zien bij wie ik op de website sta? kijk dan even op:
de website: van Elderen
<a rel=“external” href=“http://www.vanelderen.nl/index.php?page=mvosannestreefkerk”>http://www.vanelderen.nl/index.php?page=mvosannestreefkerk

</a>en Bureau Streefkerk onder het kopje Sponsering

<a rel=“external” href=“http://www.bureaustreefkerk.nl/sponsoring”>http://www.bureaustreefkerk.nl/sponsoring

</a>Via beide Sites kunnen jullie de brief zien die ik geschreven heb om inzicht en uitleg te geven waar ik juist geld voor wil werven.

<strong>15 Oktober:
</strong>EINDELIJK! HET WAS ZO VER!!! Het Sponsor Diner.
Hier hebben wij ons allen zo op verheugd.

Mijn vader en moeder hebben (omdat ik nog ziek was van mijn operatie) een groot deel van de Boodschappen gedaan.
Koken voor 25 mensen…
(en dan hebben we het alleen nog over 15okt)
Een hele lange boodschappenlijst! Maar… voor al die lekkere dingetjes die we bedacht hebben moesten we natuurlijk ook een servies hebben…
We hebben zelf helaas te weinig wedgewood in de kast :stuck_out_tongue:
We mogen voor de 2 avonden het servies van de kerk lenen. Dus, <u>Gereformeerde Kerk,</u> hartelijk bedankt voor deze ‘‘sponsoring’’! Heel erg prettig en het past precies in het thema en kleur van Uganda! Dubbel leuk!
Ook Richard, kroeg eigenaar van de <strong>Dikke Deur</strong> in Putten leent ons voor de 2 avonden zijn praktische handige tafeltjes. Bedankt!
En <strong>Bureau Streefkerk</strong> heeft haar stoeltjes ook voor de 2 avonden aan ons uitgeleend. Bedankt!

<strong>Het menu:</strong> Dat gaan we natuurlijk nog niet verklappen, de gasten van afgelopen zaterdag hebben genoten! Maar het moet nog een <u>verassing</u> blijven voor de eters van<strong> 29 oktober!</strong> Foto’s van de overheerlijke culinaire inspanningen zullen jullie nu niet zien. Mooie reden om<u> na het 2e diner</u> even een kijkje te nemen op mijn weblog en te zien wat wij gemaakt hebben… :wink:

Een dag ervoor zijn Evelien en Marodi direct uit school in de trein gestapt en waren eind van de middag in Putten. We hebben eerst even bijgekletst en hebben ons daarna in de sauna kunnen ontspannen… ook goed voor de teamgeest… :wink: <em> (ouders bleven overigens samen thuis, ook teambuilden denk ik… flauw!)</em>

En toen was het zaterdag. Redelijk op tijd de bedstee uit. Pap en Mam waren het nog niet eens over hoe de tafels moesten staan. Ik heb me er dan maar ook even verstandig buiten gehouden… Het voelde een beetje als toen in Frankrijk we de Tarp (ingewikkelde 3kante doek wat 4kant moest zijn… voor over de tent heen) op aan het zetten waren. Enfin toen alle tafels goed stonden en eigenlijk de huiskamer leeg was en de meubels in mama der hobbykamer stonden zijn Evelien en Marodi met Paps het eten gaan voorbereiden. Voorwerk, snijden van groenten. Mijn vader was erg verbaasd hoe snel het mes tjaktjaktjakhakhakhak in hun handen door de groenten etc heen gaat. Maar de dames hebben ook weer wat van de chef geleerd. Gezellig dus! Mams en ik hebben de tafels gedekt. Ook Tamara heeft geholpen maar moest rond de middag werken, maar heeft echt wel geholpen daar waar het kon. Glazen, bestek poetsen. Muziek uitzoeken. Nog eventjes naar de bloemist voor wat bloemetjes op de tafels. Etc. etc.

Na al de voorbereidingen onze planning nog een keer doorgenomen. En toen was het zo ver. <u>18.15uur kwamen de 1e gasten al binnen.</u>

Alle gasten hebben een glaasje champagne als welkomstdrankje gehad. Dit werd aangeboden door<strong> Jan en Marjan Hartman.</strong> Zij waren die dag <strong>18</strong> jaar getrouwd. <em>We vinden het wel jammer dat we nu al die prosecco zelf op moeten drinken… maar ach… ;-)</em>

Toen alle 25 gasten aan de tafel zaten heeft mijn vader ieder welkom geheten. Voorstel rondje van de crew gedaan en een klein praatje.
En toen… hard lopen. We hebben de amuse, voorgerechtjes en drinken verzorgd. Voor het hoofdgerecht kwam heb ik nog een ‘‘praatje’’ gehouden wat ik inhoudelijk ga doen op de projecten. En… dat ze dat straks aan het eind van de avond<strong> ROYAAL</strong> mochten sponsoren.

Het hoofd en nagerecht was ook een succes! We hebben alleen maar lege borden terug gehad en dat is natuurlijk fantastisch!

Toen was het tijd voor een bakje koffie / thee. En … tijd om geld in de bus te doen.

Rond 00.30uur waren alle gasten het ‘‘restaurant’’ uit.

Marodi en Evelien hebben nog een heleboel te doen voor hun opleiding en zijn na de koffie de trein naar Groningen in gestapt. Ze hebben een luid applaus en een leuke kookervaring meegenomen. We zien ze hopelijk de 29ste weer, met deze dames is de vlotte bediening en uitserveren van de gerechten erg snel gegaan. Harde werkers, Bedankt! !

Omdat zij dus al weg waren rond 21.30uur hadden we dus 4 handen minder, geen probleem. De vieze borden de afwasmien in en samen met z’n 3tjes hebben we nog even wat andere vaat gedaan. De tafels en de rest van de meubelen etc hebben we maar even laten staan. Om half 2 hadden we toch echt wel behoefte om onze (zere) voeten rust te geven.

Wel hebben we even in de enveloppes en de bus gekeken…

<strong>De 25 gasten van 15 Oktober hebben samen:<u> 900 EURO</u> in de bus gedaan!!</strong>
<strong>F-A-N-T-A-S-T-I-S-C-H !!!</strong>

<strong><u>BEDANKT!

</u>Zullen de gasten van 29 oktober daar overheen gaan??? Zij adviseerden jullie wel een goed gevulde knip mee te nemen.

<u>‘’ Jullie koken fantastisch en ik heb er zelfs nog wat extra’s bij gedaan! ‘’ </u></strong> zei een mevrouw tegen mij.

Vandaag, Zondag dus hebben we eigenlijk de hele beneden verdieping opgefrist. De huiskamer was nu toch leeg. En ja … het duurde toch wel ff voor die bank weer terug kwam in de kamer… als die teminste door de deur kon… raar dat hij er eerst wel in zijn geheel door kon en daarna niet… Nadat pap de pootjes eraf heeft gehaald en daarbij 1 gereedschapstuk heeft kunnen weggooien stond de bank na veel gepier en gedoe eindelijk op zijn plek. dat kwam dan weer op zijn pootjes terecht… :wink:

Ik stofzuigen, mam achter mij aan dweilen, pap de dingen erom heen. Marie die ons voorziet van koffie en koek hebben we het om 14.00u weer allemaal op zijn oude plek staan.

En yara… die was gewoon lekker buiten… Heeft bij de buurvrouw verderop een avondje mogen spelen. Bedankt voor de paar uurtjes opvang van onze nogal bijzondere drukke maar lieve hond!

Dit was het voor vandaag. Ik hoop dat jullie me blijven volgen.
Geniet van de foto’s! En tot de volgende keer!

Volgende Update:
zal gaan over 26 november, vrijwilligers ontmoetings en voorbereidingsdag
en over het reisschema.
En natuurlijk, deel 2 van het sponserdiner!

<strong><u>Groetjes van Sanne

</u></strong>

(origineel bericht op be-more.nl)