(origineel bericht op be-more.nl)
nog meer voorbereidingen
hoi allemaal,
wauw waar blijft de tijd? ik begin nou toch wel zenuwachtig te worden. alleen juni juli en augustus en dan ga ik naar ethiopië. en alleen juni hoef ik nog volledig te werken bij het klaverland. aan de ene kant kijk ik uit naar de laatste dienst omdat dat betekend dat ik nog een stapje dichterbij mijn grote avontuur (zoals mijn moeder het omschrijft) ben. maar aan de andere kant vind ik het moeilijk om afscheid te nemen van de bewoners van het klaverland. geen dag is hetzelfde en er valt altijd wel wat te lachen met collega’s of bewoners.
de laatste dingen die ik heb geregeld:
-mijn outdoor spullen aan vullen (oh oh wat vervelend toch al die nieuwe gadgets) lekker wezen shoppen met mijn vader. ja outdoor shoppen gebeurt met mijn vader. waarbij we altijd terug komen met dingen die niet op de lijst stonden.
-
vacinaties gehaald: gele koorts, hepatitis A en buik tyfus. en nu moet ik ook nog terug voor TB maar dat is meer een test, waarbij je een vloeistof ingespoten krijgt en daarna 4 dagen later weer moet terug komen om te kijken wat het effect er van is.
-
trainingsdag gehad, hardstikke leuk om gelijk geintreseerden te ontmoeten. was wel 2 uur reizen met de trein naar nijmegen. maar ach je moet er wat voor over hebben. de trainingsdag begon met een kennismaking spel. iedereen moest een kaart pakken met een plaatje erop wat jou aansprak. aan de hand daarvan kon je uitleggen wie jij bent en waarom je het desbetreffende plaatje had gekozen. daarna hebben we informatie gehad over het land en de voorbereidingen.
we gingen in 3 groepjes van 3 aande slag met twee thema’s die je uit moest zoeken en informatie over moest opschrijven. die je vervolgens ging presenteren aan de rest van de groep. we hadden 30 minuten om de presentatie in elkaar te zetten. voor degene die mij kennen ik heb een hekel aan presentaties geven en al helemaal als ik maar 30 miuten heb om informatie opte zoeken en me dan ook nog voor te bereiden. dan kom ik met mijn perfectionisme niet echt goed uit de verf…
maar goed ik heb een waanzinnig leuke dag gehad en heb ook isabel ontmoet zij zal net als ik in september, oktober en november in ethiopië zitten. alleen dan bij een ander project.
Eerder was ik in de veronderstelling dat alle vrijwilligers in 1 vrijwilligershuis zouden zitten. foutje bedankt… alle projecten hebben een eigen vrijwilligershuis. en je raad het al… jep er zit in die periode niemand bij mij op het project. ach wat niet is kan nog komen toch…?
de enige dingen die ik nog moet doen zijn: inpakken, visum regelen (dit kan pas 2 mnd van te voren), TB test doen.
waarschijnlijk word de eerste nachten een accomodatie geregeld door marije de regio coördinator die in ethiopië woont. want het schijnt vanuit nederland bijna niet te doen te zijn (mijn mooiste nederlands) om een hostel te boeken. maar hier krijgen we nog een mailtje over. dit moeten we overigens wel zelf betalen.
laatste fun fact voor vanavond. in ethiopië hebben ze koffieceremonies. en het schijn onbeleeft te zijn om dit te weigeren. een koffie ceremonie bestaat uit een aantal kopjes koffie. hardstikke leuk en intressant maar een klein probleempje ik lus dus geen koffie…
ach we zien wel tanden op elkaar en door drinken maar!!!
groetjes kelly