(origineel bericht op be-more.nl)
voorbereidingen voor de reis
Hallo Allemaal
Ik zal weer even een stukje schrijven hoe ver wij zijn met de voorbereidingen voor de grote reis naar Afrika.
De tickets zijn inmiddels geboekt, dus er is geen weg meer terug, al wilde wij dat niet:P
Wij hebben ook een voorbereidingsdag gehad in Nijmegen, het was een zeer geslaagde dag!
Op deze dag zag je mede vrijwilligers die rond dezelfde tijd vertrekken naar Zuid Afrika, en leerden wij elkaar kennen. Al ging de meeste vrijwilligers naar andere projecten, was het wel een gezellige dag met veel ervaringen en kijk op het werk wat wij gaan doen.
Wij hebben op deze dag onze medevrijwilliger Rianne Schram ontmoet waar wij in de maand Februari bij Isiaiah 54 verblijven. Er was gelijk een leuke klik en plannen wat we daar kunnen gaan doen met de kinderen.
We moesten ook een rollenspel in het Engels doen, een situatie wat je daar tegen kan komen, moest je oplossingen vinden in het engels, dan kom je erachter dat je met schoolengels een aardig end komt. alleen we hadden wel leuke versprekingen, zoals cheers inplaats van chair:P maar dat komt wel goed.
we werden die dag ook in groepjes gezet, en kreeg ieder groep 2 onderwerpen over Zuid Afrika, zoals cultuur, geloof, economie,historie,taal. en moesten we zoveel mogelijk informatie verzamelen en dat aan elkaar voordragen, dan kom je ook veel meer te weten over het land waar je heen gaat!
Vanaf die dag ging het ook echt borrelen van binnen, dat je zo snel mogelijk erheen wilde, ik kreeg er heel veel zin in! al had ik dat al!
Ja we zijn ook met acties bezig om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel Isiaiah 54. doormiddel van een Stollenverkoop, en bussen die op verschillende plekken staan waar vrijwillige bijdrage´s in kunnen.
of geld over kunnen maken via de rekening, kijk voor meer informatie op: <a rel=“external” href=“http://www.hervormdoudbeijerland.nl”>www.hervormdoudbeijerland.nl</a>
Ik heb gister ook mijn consult bij GGD gehad, met een zeer pijnlijke afloop.
Ik heb mijn nodige injecties gehad voor de reis naar Afrika, maar helaas bestaan deze injecties uit serie´s en ik moet ik nog een keer terug.
En voorlichtingen gehad over het leven daar in Afrika, en wat ik moet doen als ik gebeten word door een vleermuis,apen of honden voor hondsdolheid.
Maar gelukkig zitten wij niet in het Gele koort gebied. maar wel een lading Malaria pillen meegekregen voor Safari tocht die wij hopen te doen.
ik heb de volgende injecties gekregen:
Hepatitis A
Hepatitis B
en DKPT prik.
die laatste krijg je behoorlijk veel spierpijn van kan ik wel zeggen!
En ik moet in Januari voor een mantoux voor TBC.
En ik ben al beetje bezig voor inkopen voor de grote reis want over kleine 8 weken vertrekken wij al:D
Verzekeringen aan het regelen.
Nou dit is ongeveer mijn voorbereidingen voor de grote reis.
Groetjes en liefs Albertine