(origineel bericht op be-more.nl)
Helemaal enthousiast na een leuke voorbereidingsdag!
Hoi Allemaal!
Op mijn weblog kan ik zien dat er al veel mensen mijn voorbereidingen volgen, super! Mede daarom is het tijd voor een korte update over mijn voorbereidingen voor de reis naar Malawi.
Dit weekend zijn de nodige voorbereidingen weer in volle gang.
Vrijdagavond ben ik richting Nijmegen gegaan voor een gezellig avondje met Anne-Kim. Deze avond stond natuurlijk in het teken van Afrika! Ook al duurt het nog 2 maanden voordat we het vliegtuig in stappen, de voorpret is zeker net zo belangrijk! Er waren 2 onderwerpen die we deze avond op het lijstje hadden staan om te bespreken namelijk: de voorbereidingsdag van vandaag en het feestje voor de mensen uit onze omgeving die ons 3 maanden moeten missen.
Onder het genot van een glaasje rose zijn we hier enthousiast aan begonnen. We zaten beide nog met veel vragen over de reis en ons verblijf. Om wat structuur in de choas te krijgen hebben we de vragen genoteerd en vandaag beantwoord gekregen op de voorbereidingsdag. Daarover zometeen meer. Het andere genoemde onderwerp is zeker zo belangrijk namelijk: een feestje voor onze familie, vrienden & vriendinnen. Bij het maken van de gastenlijst kwamen we al snel op zo’n 89 man. Dit bracht al de nodige lachbuien met zich mee. Hoe we dit allemaal vorm gaan geven zal de komende weken blijken.
Na een goede nachtrust zijn we vanochtend enthousiast en met de nodige spanningen naar de voorbereidingsdag gegaan. Eenmaal binnen was de sfeer erg gezellig en verdwenen de spanningen al snel. De voorbereidingsdag is volgens mij te omschrijven met de woorden: inspirerend, leerzaam, fantastisch en gezellig. Gedurende de dag zijn er veel onderwerpen aan bod gekomen en zijn er al veel puzzelstukjes op een plek gevallen. Ik heb veel informatie en tips gekregen. Hiervoor had de organisatie enthousiaste vrijwilligers geregeld en leuke werkvormen bedacht. Daarnaast heb ik ook kennis kunnen maken met mijn medereizigers. Iedere reiziger gaat voor zichzelf de reis maken maar samen proberen we er een groot avontuur van te maken. En met deze groep weet ik zeker dat dit gaat lukken. Al met al was het dus een geslaagde dag.
Weer terug in Neede schrijf ik dit verhaal en bedenk ik me waarom dit weekend voor mij zo geslaagd is. Het antwoord daarop volgt al snel namelijk: Ik ben na deze voorbereidingen nog enthousiaster en gemotiveerder geworden!!
Aan het eind van de voorbereidingsdag moest ik de dag met een plaatje beschrijven. Ik heb toen gekozen voor een plaatje van iemand die aan het parachutespringen is. De uitleg daarbij was kort maar krachtig: Vrijwilligerswerk doen in een onbekend land met een onbekende cultuur brengt de nodige verrassingen met zich mee maar ik ga de sprong wagen & we zullen zien hoe het gaat verlopen!