Aansprakelijkheid.nl heeft voor alle gedupeerde vliegtuigpassagiers een voorbeeldbrief opgesteld om de noodzakelijke extra verblijfkosten (denk aan hotel, eten en drinken) te claimen. Hierbij komen ze de reizigers tegemoet die inmiddels als een speelbal door reisorganisaties en de luchtvaartmaatschappijen van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Ik heb na thuiskomst gisteren in Nederland contact opgenomen met mijn reisverzekering (de Europeesche), en zij hebben mij verteld dat in eerste instantie de luchtvaartmaatschappij (WizzAir) verantwoordelijk is voor alle gemaakte kosten. Pas als zij mijn verzoek afwijzen mag ik bij hen declareren. Ik vrees dat dit allemaal lang kan gaan duren…
Heeft iemand toevallig ook een Engelstalige voorbeeldbrief?
<Naam gedupeerde>
<Adres gedupeerde>
<Postcode en woonplaats gedupeerde> <Emailadres gedupeerde>
<Datum, woonplaats>
**<Naam Luchtvaartmaatschappij>
<Afdeling Klantenservice> of < Afdeling Customer Support>
<Adres Luchtvaartmaatschappijj>
<Postcode en vestigingsplaats Luchtvaartmaatschappij>
**
Concerning: liability and damage claim
Dear Sir/Madam,
As a result of the eruption of the Icelandic vulcano I have suffered damage and was forced to make extra expenses concerning personal sustenance and residence, of which the total sum could not have been fully determined yet.
The data of my original flight are as follows:
Hereby I hold your company liable for the mentioned damage under the applicable legislation.
I reserve the right to send the claim with my additional losses to you.
In order to make sure that this liability claim reaches you in time, I will send you this letter through regular mail as well as through registered mail.