voor minimaal 1 jaar werken en wonen op Aruba

Hallo mensen,

Mijn naam is Cathy en ik ben 21 jaar oud. Ik ben op dit moment werkzaam in een kapsalon in Nederland. Ik ben al lange tijd opzoek naar een nieuwe uitdaging. Die nieuwe uitdaging heb ik gevonden. Ik vond een vacature op Aruba. Na een sollicitatiegesprek via Skype, mag ik vanaf nov/dec voor minimaal 1 jaar komen werken in een kapsalon op Aruba.

Maar goed, zo makkelijk als het lijkt is het niet. Ik kom toch veel dingen tegen. Ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met het wonen en werken op Aruba. Het liefst ga ik samen met mijn vriend. Maar aangezien het niet makkelijk is een verblijfsvergunning te krijgen, wordt dat al een lastig verhaal. Kan iemand mij meer vertellen?

Ik ben natuurlijk opzoek naar woonruimte, en waarschijnlijk heb ik een auto nodig? Is het allemaal wel betaalbaar (in mijn eentje).

Ik weet niet of ik deze stap ga zetten. Ik zit toch best in een lastig pakketje. Kan iemand mij asjeblieft helpen??!

Groetjes

Hoi Cathyy,welkom op wereldwijzer!
Nou wel een hele uitdaging, want leven en werken op Aruba verschilt toch in een aantal opzichten van wat u gewend bent in Nederland,Cathyy!
Wat de motivatie ook is om op Aruba te verblijven, het Caribische eiland is een vrolijke en relaxte bestemming waar alle ingrediënten aanwezig zijn voor een fantastische zonnige tijd.
Er zijn tal van appartementen te huur op Aruba. Sommige appartementen zijn aan strand gelegen terwijl andere in Oranjestad of het binnenland zijn gesitueerd.
Je kunt ook appartementen huren die onderdeel uit maken van grote of kleine appartementencomplexen waar vaak allerlei faciliteiten aanwezig zijn zoals kleine winkeltjes, restaurantjes en zwembaden.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het Aruba Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog Cathyy !
groet,georgessiam.