Hallo iedereen, ik heb wel interesse in het werken in Aruba.
Om te beginnen gewoon voor 3 maanden, dit aangezien het mogelijk is zonder moeilijke verblijfsvergunningen en dan zie ik daarna wel verder…
Ik weet alleen niet helemaal waar te beginnen… Ik zou graag wel iets doen in hetgeen wat ik hier ook doe en dat is administratief / commercieel… Nu werk ik ook op kantoor in de logistiek… Maar ook ander werk wil ik overwegen.
Waar kan ik mij orienteren voor werk en via waar kan ik voor die periode een woonplek vinden?
Wat is belangrijk dat ik uitzoek, voorbereid enz…
Alvast bedankt!
:cheer:
Je mag echt niet werken op Aruba zonder werk- en verblijfsvergunning, ook geen drie maanden. Tijdelijke (illegale) baantjes vind je eventueel in de horeca (waitress o.i.d.) maar dan moet je daarin beslist ervaring hebben. En denk erom, dat is echt illegaal, je kunt als je pech hebt zo weer van het eiland afgezet worden. Er is relatief veel werkloosheid op dit moment op Aruba en kantoorbanen zijn heel populair, dus daar kom je als niet-Arubaanse (en waarschijnlijk ook geen Papiamento sprekend) niet snel voor in aanmerking. Iedere werkgever kiest allereerst voor een lokale kandidaat om de ellende van de vergunningaanvraag en de kosten die daarbij komen te voorkomen.