Voor jezelf beginnen op de Antillen

Hallo allemaal,

Graag willen wij wel op de antillen wonen en dan met BED EN BREACKFAST
beginnen. Is daar vraag naar en waar kan ik meer info daar van krijgen.

De bedoeling is dan om zelf een groot huis daar te kopen/huren en dan beginnen met BED EN BREACKFAST.

Of als jullie andere tips hebben is dat zeer welkom

Groetjes Joliska

neem eens contact op met nunes consulting te elst mischien dat hij julie kunnen helpen
ze helpen ons heel goed op weg met de aanschaf van een apatrementen complex

:tssk: :NETHERLANHoi,
heel erg jammer dat je op curacao wil gaan beginnen voor jezelf. Ene kant wel leuk en goed maar de andere kant jammer , want wij willen naar Sint Maarten en daar voor ons zelf beginnen, en dan zouden wij eventueel samen kunnen werken. Of iets op zetten. Heel erg veel succes toch wel gewenst door mij.
groet nadine te alkmaar.
nederland.:slight_smile:

:finger: hey Nadine,

bedankt voor je reactie.

Waar gaan jullie mee beginnen dan op Sint maarten??
Ben wel heel erg benieuwd hoor.

Wij zitten niet vast aan Aruba of Curacao hoor.
Wij willen gewoon een keer daar wonen en natuurlijk werken.
En een bedrijfje voor jezelf is dan nog leuker.

Ik hoor het graag van je

groetjes Joliska

Ik kan uit joliska’s post niet opmaken dat ze het over Curacao heeft :slight_smile:

p.s Leuk idee!

qau toerisme zit curacao meer in de lift dan st maarten op dit moment
nunes consulting group kan je daar heel goed mee helpen en als echt serieuze plannen hebt dan zou je toch echt eens contact met deze mensen moeten leggen

he tobias ,
bedankt voor je reactie! en tip.
nadine.

Dag allen,

Ik wil toch even reageren op Tobias zijn tip betreffende dat Curaçao meer in de lift zit dan St. Maarten.

Afgelopen 10 november 2006 is de nieuwe Princess Juliana International Airport door Hare Majesteit Koningin Beatrix geopend. Ik had het voorrecht op 2,5 meter afstand te mogen staan van Koningin Beatrix :dope:

Deze splinter nieuwe vliegveld is berekend om ruim 2.5 miljoen vakantiegangers ipv van de huidige 1.9 miljoen vakantiegangers per jaar te bedienen.
Ook de nieuwe haven heeft bewezen afgelopen november 2006 op 1 dag zelfs 7 cruise schepen (vanuit USA, UK, Duitsland & Italië) te bedienen. Gemiddeld vervoert een cruise schip 3000 personen dus tel uit je winst hoe populair St. Maarten is!
Er wordt van alles gedaan om het groeiende toerisme op het eiland te herbergen.

Zelfs op dit moment zijn er diverse hotel bouwprojecten gaande waarvan de Radisson (500 kamers), de Cliff (300 kamers) in vergevorderd stadium zijn om de deuren een dezer dagen voor het publiek te openen.
Al met al St. Maarten is populair en mijn opinie: het neigt naar een overkill aan toerisme.

En Nadine, op antwoord op jouw vraag of er animo is om op St. Maarten een BB te openen?
Ik ben werkzaam zowel in Nederland (gestationeerd Alkmaar) als op St. Maarten zie www.my-bc.siteblast.com. Ik maak het mijn zaak om te onderzoeken of er animo is om diverse ideeën in een daadwerkelijk bedrijf om te zetten. En als Bedrijfsadviseur assisteer ik bij het realiseren van ondernemingsplannen zelfs tot aan het interim managen zodat het bedrijf een goede start krijgt. Op dit moment zijn we bezig met een pilot op St. Maarten. Er zit zeker brood in een BB, maar de marketing instrumenten die goed voor bijvoorbeeld Europa, Azie en Amerika zijn, werkt net iets anders voor de Cariben m.a.w. St. Maarten mbt het aantrekken van je doelgroep. Indien je meer informatie zou willen of zelfs hulp nodig hebt bij het uitkristalliseren van je ideeën dan kun je altijd contact opnemen. Mijn expertise is een idee tot een zaak te maken.

Nog een gezonde en interessante 2007 toegewenst!

C. Marlin
Business Consultant

en zijn dat allemaal legitieme projecten ???
en hoeveel van di projecten worden gerund door de spadaro groep ??

Tobias,

Columbia-Sussex heeft ongeveer $120 miljoen geinvesteerd om de nieuwe Westin Spa and Resort in Dawn Beach te realiseren.

Orient Express is bezig met condominiums en marina development genaamd the Cupecoy Yacht Club. Een slordige $100 miljoen project. Ze zijn ook bezig met het uitbreiden van La Samanna hotel, ('s werelds beste hotel).

Dr. Ruben Hoppenstein, eigenaar van Isle de Sol property is van plan een prive 6 sterren condo/hotel op SXM te bouwen. ($6 miljoen)

En zo kan ik doorgaan met een lijst van investeerders en real estate development die allemaal legitiem bezig zijn.
Het kopen van grond aan de Nederlandse kant is eigenlijk een simpel proces. Er is geen “property tax” en geen “capital gains tax”, dus real estate investeringen zijn natuurlijk in trek bij de welvarende baby boomers. Alle zakentransakties worden met “US dollars” betaald en zelfs in het in engels voor de alleen engelstaligen. Wat een service nietwaar?

Veel projecten zijn niet bepaald van Spadaro. Let wel Saro zwaait de scepter in Maho en heeft die ene leuke hotel in Great Bay. Maho is tevens van plan om de Sonesta hotel een nieuw jasje te geven…die kan natuurlijk ook niet achterblijven met al die nieuwe ontwikkelingen gaande.

Maar alles draait om de groei van het toerisme…velerlei luxere hotels/resorts/spa’s/condo’s zijn in aanbouw. St. Maarten zal een grote probleem krijgen met meer file vorming van al die door de toeristen gehuurde autos…

Mvgr!