voor ik begin...

…zal ik ons maar eens een keertje voorstellen. Gert en Jeanette, stel met twee jonge tieners. Kampeerders en zonzoekers. We hopen informatie te vinden voor een leuke zomervakantie in Kroatie en Italie.

Hoi Gert en Jeanette,
Welkom op wereldwijzer,
Ik las al dat je ondertussen het Kroatieforum al hebt ondekt hier op wwz,mooi zo.
Een leuke plaats om te bezoeken tijdens uw vakantie naar Kroatië is Labin. Labin staat in het zomerseizoen in het teken van verschillende festiviteiten.
Het stadje is zeer nostalgisch (stamt uit de middeleeuwen).
Romaanse bouwwerken zijn terug te vinden in Pula. Denk hierbij aan de vesting en de bouwstijl van bepaalde gebouwen.
Maar Pula bied nog meer. Er is bijvoorbeeld een romeins theater en ook is er een kasteel te bezichtigen.
Nog een plaatsje dat de moeite waard is mbt histore is Dvigrad. Dvigrad laat ruines zien van wat ooit een stad was in de middeleeuwen.
Een bijzondere kerk die het bezichtigen waad is, is oa de eupheimakerk in Rovinj.

http://www.keycamp.nl/images/campings/ca011-porec-campsite-croatia-images/gallery/CA011-Porec-Campsite-Croatia-Site-A.jpg

Nou als je in Italie vertoefd dan kan je misschien het Gardameer bezoeken?
Het Gardameer ofwel Lago di Garda is één van de belangrijkste toeristische gebieden van Italië. De grootste trekpleisters zijn de schilderachtige dorpjes, het schone blauwe water van het meer en de prachtige natuur. Niet voor niets dat toeristen die het Gardameer bezocht hebben daarna vaak meerdere keren terugkomen. Ondanks het feit dat het een populaire toeristische bestemming is en je dus kunt spreken van massatoerisme, doet het met uitzondering van de drukte in het hoogseizoen niet aan als een supertoeristische bestemming, tenzij het op sommige terrasjes de prijzen van een cappuccino of ander drankje betreft.

http://poster-posters.nl/images/sc_58107.jpg

Indien je nog vragen hebt over Italie,dan kan je altijd een berichtje posten in het Italieforum hier op wereldwijzer.
Suc6 nog met jullie trip door Kroatie en Italie.
groet,georgessiam.