Voor het eerst naar India

Hallo,

Ik ben me even aan het orienteren voor de zomervakantie. Mijn vriend wil graag naar India, mij lijkt Nepal erg mooi. We willen eigenlijk ook allebei wel nog even op een strand doorbrengen.
Afstanden zijn erg groot in India. Dus ik vraag me af is dit wel mogelijk?? We hebben verder nog niet veel informatie gezocht, dus alles is welkom. Ik zit wel aan de zomervakantie vast…

Hallo,

Ik heb net onze ervaringen van onze reis van drie weken van Kathmandu naar Delhi in de forums van Nepal en India geplaatst. Misschien heb je er iets aan.
Erika.

In de zomer is het erg warm en de luchtvochtigheid kan zo rond de 88 % zijn, in Ladakh is het heel goed uit te houden en met name in juli en augustus goed te doen. Het is wel de monsoon periode, hitte afwisselend met fikse buien, het heeft ons er niet van weerhouden om afgelopen twee zomers daar te zijn. Afgelopen zomer was het qua weer zowel in Ladakh als in Rajasthan te zwaar, dus voor ons geen zomer meer in India…

Hoi,

In de zomer naar India is echt geen aanrader, temeraturen van 45 of hoger zijn helemaal niet vreemd. Nepal is dan beter te doen, hoog in de bergen en super mooi! Echt een geweldig land met mooie natuur /steden. Ik zou Nepal nemen in de zomerperiode. India kun je beter in het najaar / winter doen. Wij gaan zelf volgende week weer naar India, Rajastan, daar is het nu wel aangenaam. Succes!