wij hebben een budget van 4000,- voor 2 personen incl. ticket… we willen graag in de maand juli of augustus of september. 4 of 5 weken backpacken we houden van een backpackers sfeer!!!
India en Nepal lijkt ons heel leuk! maar ik lees alleen maar slechte berichten qua weer in de maand juli en augustus en september.
Welke route kunnen we het beste doen?
We willen niet onze vakantie laten verpesten door regen!
Ben erg benieuwd. Zie namelijk door de bomen het bos niet meer wand india is zo groot!
En overal is het weer anders. Dat ik gewoon even hulp nodig heb!
hoop dat jullie me kunnen helpen
iemand suggesties ???
Verschillende gebieden in India zijn goed tot prima te bereizen in deze maanden, maar Nepal zou ik afraden.
Door de moessonwinden valt er veel regen in Nepal en zijn de bergen ‘onzichtbaar’ en veelal onbegaanbaar. Zonde.
Een prima alternatief voor Nepal is Ladakh in het noorden van India. Hier komt de moesson niet of nauwelijks, heldere luchten, schitterende vergezichten en een prachtige boeddistische cultuur (traditioneler dan in Tibet zelf). Ik heb hier een aantal tochten gemaakt. Zeer de moeite waard.
Het noord westen van India (Rajasthan) is ook goed te bereizen. Het is wel klammig en kan soms behoorlijk warm zijn, maar na enige gewenning is het goed te doen. Hoe westelijker je gaat hoe droger het wordt (ook warmer). Ik ben er in juli geweest en ga dit jaar er weer naar toe vanaf half juli tot half augustus.
Het weer blijft altijd wel onvoorspelbaar, maar over het algemeen is het prima te doen is mijn ervaring.
Het is een prachtig land als je er voor open staat (you love it, or you hate it) en als je in de zomermaanden de juiste gebieden uitzoekt, zal je een mooie reis kunnen maken.
Dus Nepal zou ik vervangen als je een trekking wil maken door Ladakh. Wel 2 dagen bussen over een schitterende route of een uurtje vliegen vanuit Delhi.
Nepal is ook zeer de moeite waard, maar dan vooral in de wintermaanden als de luchten helder zijn en je een prachtig uitzicht hebt op de Himalaya.
Veel plezier met de voorbereidingen en met jullie budget moet het prima lukken.
In juni en juli zijn Kerala en Tamil Nadu, beiden in zuiden, ook nog opties; die hebben een wat verschoven moessontijd die veelal van augustus tot oktober loopt.