Beste mensen,
Ik ga van 24 oktober tot 16 november voor het eerst backpacken en ook helemaal alleen, spannend! Nu kom ik aan in Jakarta en heb ik op Java al een beetje mijn reis uitgestippeld wat ik allemaal wil zien. Ik wil hier 8/9 dagen over doen, zodat ik nog 11/12 dagen heb op Bali en eventueel nog 2 overnachtingen op een van de Gili eilanden.
Nu zou ik het liefst per boot van Java naar Bali gaan, hoe kan ik dit het beste doen en in welke plaats moet ik hiervoor zijn? Banyuwagi? Eventuele kosten en hoelang duurt de boattrip?
Volgens mij kom ik dan aan in Gilimanuk, welke plaats zouden jullie mij adviseren om heen te gaan na aankomst op Bali? Ik heb namelijk nog geen idee. Naar Lovina misschien?
Er is volgens mij zoveel te doen op Bali, wat zouden jullie mij nog meer adviseren om te gaan zien naast de steden Denpasar, Ubud, Kuta en Sanur?
En nog een vraag waar ik heel graag tips over ontvang: wat is het slimste te doen tav het boeken van een hostel zodat ik zo min mogelijk met mijn backpack loop te sjouwen? Is het het handigste om in de morgen een hostel te zoeken, hier je spullen te laten en dan op verkennigstocht gaan?
Nou het zijn een hele hoop vragen, maar ik zit ook barstensvol haha. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen! Alvast bedankt :-D.
Groetjes,
Charlotte