Voor een paar jaar naar Thailand

Hoi Dave!
Ik kwam toevallig dit berichtje van je tegen over werk in Thailand, is al van paar jaar terug, maar dat maakt verder niet veel uit…Ik ben mij een beetje aan het orienteren op werk in Thailand, in de IT-sector. Ik ben bijna klaar met mijn studie en dan heb ik mn master degree (information sciences). Ik ben nog niet van plan om gelijk na mn studie in Thailand te gaan werken, want ik wil eerst een paar jaar sparen en werkervaring opdoen voor ik die poging ga doen. Mijn Thaise vriend komt daarom hopelijk volgend jaar naar Nederland (als hij de inburgeringstoets haalt en ik ergens een vast contract heb kunnen krijgen…), maar voor het geval dat allemaal tegen gaat vallen, ben ik me toch een beetje aan het orienteren voor werk in Bangkok. Weet jij ook in welke bedrijven die vrienden/kennisen van jou werken in de IT-sector? En hadden zij al werkervaring voor ze daar begonnen zijn? Alvast bedankt voor je reactie:)

Hoe gaat het verder met je vriendin hier in Nederland? Is het allemaal meegevallen om hier te wennen, of heeft ze toch veel heimwee? Heeft ze ook wat werk hier? Mijn vriendje heeft verder geen diploma’s en ik ben me daarom ook een beetje aant orienteren in werkmogelijkheden in Nederland voor hem.
Sorry een heleboel vragen:D

groetjes,Anique

Ik woon nu zelf in Thailand, omdat ik de mogelijkheid heb om mobiel te werken naar Nederland toe. Dus als ik maar een telefoonlijn en internet verbinding heb zit ik goed.
Verder denk ik dat het heel heel moeilijk is om hier als farang een baan te krijgen. Bijna onmogelijk misschien, maar let op ik zeg inderdaad bijna.
Er zijn namelijk wel mogelijkheden, maar die zul je vanuit Nederland niet vinden.
Hier een hele tijd zitten levert soms wat contacten op die mogelijkheden bieden in de vorm van een baan.
Heb je dus wat geld in kas om het hier in ieder geval een tijdje vol te houden, dan zou dat goed uitkomen.

Dave, ik kan je aanraden om na je aankomst eens contact op te nemen met S.I. Travel in BKK. Dit is een Thaise reisagent en zij verzorgen onder anderen de reizen van FOX en nog een aantal andere NLse reisorganisaties. Er werkt daar een NLer, Jaap en die is belast met het aannemen van NLse reisleiders. Ik heb zelf jaren geleden ook voor ze gewerkt, een paar maanden slechts want ik kan heel erg slecht tegen domme vragen ( “Cor, wat kost een tandenborstel hier?” of: " Is dat nou Indonesie?"( wijzend op de Laotiaanse rivieroever). Ik ben leraar Engels geworden, waar ik de juiste papieren voor had, maar als je ambities in de reiswereld liggen en je wilt een netwerkje opbouwen tijdens het werken als reisleider dan is S.I.Tours alvast een leuk begin. Onlangs stond er nog een ad in de BKK Post waarin ze Nls-talige reisleiders zochten.

Dave, het is S.I. TOURS, niet S.I. Travel