Voor een langere tijd alleen naar Turkije


Hallo Sabrina

Ik heb zelf een tijdje voor een reisorganisatie gewerkt in het zuiden van Turkije en mij is het goed bevallen. Zo goed zelfs dat ik inmiddels alweer een tijdje geleden definitief in Turkije woon.

Alleen zul je natuurlijk niet zijn, je hebt je collega’s en veel is natuurlijk afhankelijk van hoe goed je het met hen kunt vinden.
Verder zijn er vrij veel buitenlanders (expats) werkzaam in Istanbul en verenigingen waar zij elkaar treffen.
Kijk bijv. eens op de website mymerhaba.com en op die van de nederlandse vereniging in Istanbul om een idee te krijgen.
In een grote stad als Istanbul kun je je misschien wat sneller verloren voelen, maar aan de andere kant zijn er juist ook veel faciliteiten om een leuke tijd te hebben en sociale contacten op te bouwen. Het ligt dus ook heel erg aan je eigen inzet en instelling om het een succes te laten worden.
Als je een beetje avontuurlijk bent ingesteld en je niet zo gauw uit het veld laat slaan, dan lijkt het mij een geweldige ervaring om deze stage te gaan doen.

Succes met je keuze en studie


Met turkije niets mis hoor, maar blijven plakken vanwege vriend en nu mijn man. Dus wees gewaarschuwd; dat zou je ook nog kunnen gebeuren!:smiley:

Ik woon in een buitenwijk van Side en dat bevalt prima. We wonen in een (nog) vrij rustige omgeving, maar wel dicht genoeg bij strand e.d. En dan ook nog bijna altijd goed weer!

iemand die hier op het forum heeft gezeten, kelebek, heeft ook stage gelopen in Istanbul. en die had genoeg contacten met mensen uit istanbul en andere nederlanders en mensen uit andere landen.
Zoals Akdeniz al zegt, het ligt vooral aan je eigen instelling. Ik denk dat de ervaring niet opweegt tegen je mogelijke twijfels.
Een tijdje in het buitenland doorbrengen is een geweldige ervaring en turkije en met name Istanbul is een geweldige omgeving. denk er goed overna, maar kies niet voor de veiligheid voor NL!!

succes!


@ sabrina
succes hoor! goed van je dat je niet voor de makkelijkste weg kiest. dat zal cker goed staan op je CV en je kunt nu al contacten leggen met nl-ers die er al stage lopen of tegelijk met jou in Istanbul zijn