Voor de eerste keer bali

Hallo meedereizigers!

Ik ben voornemens om een vriend op te zoeken in Bali. Hij komt op 7 januari vanuit een ander eiland daar aan. En ik wil er dan ook zijn!
Ik moet nog mijn vliegticket boeken, ik zie nu retourtjes van rond de 900 euro maar dan ben je 33 uur onderweg? Hebben jullie tips voor snellere reizen voor eventueel dezelfde prijs? Is het handig om te wachten tot december om te boeken? Daarnaast wil hij in Denphasar de weken doorbrengen? Maar ik lees verder nergens hier op dit forum dat dat een must-see is. Wij zoeken een plaats waar je lekker kan stappen en overdag wat op het strand kan hangen. Waar je af en toe eens tripje kan maken. We houden wel van een feestje en dat is juist wat ik nergens kon terugvinden in andere topics, dus vandaar dit bericht. Alvast bedankt :):chin:

7 januari is misschien net te vroeg om te gaan, omdat je dan nog zit met de het-was-weer-kerstvakantie-vliegverkeer. 900 euro voor die periode is echt een redelijke prijs. Kijk eens op verschillende bookingssites, want het is beslist mogelijk om er minder dan 33 uur over te doen. Het kan ook lonen om een vlucht te boeken naar bv. Kuala Lumpur (Egypt Air) of Jakarta (Emirates vanuit Dusseldorf) en dan verder te vliegen met Air Asia. Houd wel rekening met een ruimte overstaptijd.

Ik zou beslist niet in Denpasar verblijven. Als je van feesten houdt, kun je beter naar bv. Kuta gaan. Veel mensen schrijven hier niet over op dit forum omdat ze Kuta te druk vinden. Kuta is echter nu minder druk dan een paar jaar geleden. Ik heb een aantal zeer goede vrienden in Kuta wonen, dus ik kom er regelmatig.

Qua uitgaan kan ik je niet adviseren, ik hou er niet zo van. Bounties en skygarden zijn populair.

Jenny! Bedankt voor de snelle reactie! 7 januari begint mn vakantie, dus heb niet veel te kiezen. Denk je dat het raadzaam is om een maand van te voren te boeken in plaats van nu? Wat me ook opviel is dat via een reisbureau een complete vakantie boeken , bijna net zo goedkoop is als een ticket!. Maar goed dat is wat lastig boeken met iemand die nu nog op wereldreis is en niet vanuit Nederland daar heen gaat.

Ik kan ook nooit kiezen wanneer ik vrij heb… De kans dat er nog een aanbieding komt voor 7 januari is denk ik zeer klein.

Kijk even goed naar de pakketreizen. Vaak is dat onder voorbehoud van 2 personen (ben je niet, je boekt maar 1 ticket) en gelden er toeslagen. Ben je echt goedkoper?

Verder is het een beetje zonde continu op een plek te krijgen. Als je niet veel luxe wilt, is het meestal mogelijk kamers te vinden (met warm water en AC) voor minder dan 20 euro.

Ik kreeg een mail met aanbiedingen van Lufthansa… In ieder geval voor nog geen € 600 naar Singapore… Vanuit daar moet je of met Lufthansa of met een ander ook wel heel goedkoop door kunnen. Heb je alleen wel 2 keer overstappen.

Jenny:) Dat is goedkoop:)

Balletje! Waar kan ik dat vinden? En is het dan makkelijk om zelf van Singapore naar Bali te gaan? Sorry voor de vragen heb alleen nog ervaring met simpele vriendentripjes binnen europa.

Kijk eens op www.airasia.com. Jetstar is ook een optie.

Hoi Rustig,

Je kunt zelf tickets bekijken en boeken op lufthansa.com en bijvoorbeeld ook emirates.com. Je kunt dan kijken wat een ticket via hun naar Bali kost, maar bijvoorbeeld ook alleen naar Kuala Lumpur of Singapore en vanaf daar met Air Asia doorvliegen. Let wel op dat je dan voldoende overstap tijd inboekt omdat je naar een andere luchtvaartmaatschappij gaat.

Maar het makkelijkst is het dus om bij 1 operator te boeken, dan wordt bijvoorbeeld ook je bagage automatisch doorgelabeld. En hoef je daar niet aan te denken.

Hallo Rustig,

Ik ben afgelopen augustus naar Bali geweest, het was echt de reis van mijn leven! De ticket heeft ons ongeveer 850 euro pp gekost en we vlogen met Garuda (was top!). De tickets heb ik verkregen via NRV reizen. Wat betreft het verblijven in Denpasar, ik heb deze plaats niet ervaren als “the place to be” trek gewoon lekker rond ga eens langs sanur, ubud, lovina of candidassa en ervaar de echte pracht van het eiland terwijl je deze tocht maakt :slight_smile:

Dat rondtrekken lijkt me ook wel wat eigenlijk ja. Hoe reizen jullie dan? Per bus of taxi? Hoe groot zijn de afstanden eigenlijk tussen de leuke plekken?
Balletje als je bij 1 operator boekt (bijv cheaptickets) dan hoef je je koffer bijvoorbeel in kuala lumpur daar niet nogmaals in te checken?

Dat rondtrekken lijkt me ook wel wat eigenlijk ja. Hoe reizen jullie dan? Per bus of taxi? Hoe groot zijn de afstanden eigenlijk tussen de leuke plekken?
Balletje als je bij 1 operator boekt (bijv cheaptickets) dan hoef je je koffer bijvoorbeel in kuala lumpur daar niet nogmaals in te checken?

op bali kan op verschillende manieren reizen. het goedkoopste is per bemo, maar blue bird taxis zijn ook niet duur, daarnaast kan je voor iets luxer een auto voor een dag huren met driver. dit laatste is goedkoper als je de hele dag de auto nodig hebt. je kan ook 1 plaats kiezen en daar vanuit alles doen, zoals ubud, sanur ewtc…

goedkoopste vluchten naar bali vliegen vanuit duitsland, kijk hier maar goed naar, is natuurlijk wel de vraag waar je in nederland woont of dit voor jou goedkoper is.

Hoi Rustig, Cheaptickets is geen vluchtmaatschappij maar een boekingssite. Je moet dus met dezelfde vliegmaatschappij doorvliegen om niet opnieuw hoeven in te checken. Waar je het boekt maakt niet uit. Zelf boek ik meestal rechtstreeks bij de maatschappij zelf, dus zonder boekingssite. Maar dat maakt verder niet heel veel uit denk ik, maar ik vind het fijn om zeker te weten dat mij geld direct bij de maatschappij is en niet eerst nog bij een tussenpartij ofzo.

Vlieg je toch naar Jakarta met een doorvlucht met Air Asia of Lion air naar Denpasar. 7 januari zijn er nog voldoende vliegtickets voor 705 Euro met Emirates (overstappen in Dubai) Kijk anders eens op skyscanner.nl worden al die boekingsites met elkaar vergeleken…

Met Garuda vlieg je voor € 799,- 3 daagse aanbieding bij 333 travel. Ik heb zelf geen ervaring met deze organisatie.http://www.333travel.nl/ticket/airline?ticket_airline=Garuda%20Indonesia&ticket_destinationcity=DPS&utm_source=nieuwsbrief221&utm_medium=email&utm_content=nieuwsbrief221&utm_campaign=nieuwsbrief221

333 travel is prima. Ik heb daar vorig jaar m’n ticket met Garuda geboekt. Dit keer nu via D-reizen-website. Die hebben nl. laagste prijsgarantie (alleen als je via webstite boekt maar met vragen kan je verder gewoon in de winkel terecht). Vlieg nu met Malaysian. (doe nooit je verzekering via reisorganisatie, dat is veel duurder dan bij je eigen verzekering bijv. univé)

Bedankt voor alle tips! Ik heb nog steeds niet geboekt, maar moet dat toch maar dit weekend gaan doen denk ik. Die Garuda aanbieding van 799 zag ik staan! Helaas is die niet geldig in de periode Januari (wanneer ik reis) .