Voltage China en dieet

Ik ga in september naar China en wil graag weten wat het voltage is.
Ik las dat sommigen 220 en anderen 230 volt doorgaven.
Ik heb drie stekkers, waaronder 1 voor amerika 1 voor zuideuropa en een waar niets op staat, het zit in een setje van 3.
Ik weet ook niet hoe ik hierachter kan komen.

Verder wil ik graag weten of je makkelijk aan iets simpels te eten kunt komen. Ik eet heel weinig zout, geen uien, geen melk, geen bruin brood en zo weinig mogelijk gekruid.
Als ik evt met rijst en aanvulling mijn maag kan vullen, ben ik snel tevreden.
Ook een soort koekjes is goed.

als iemand mij meer wil vertellen, graag,
gr willempje

hey,

Ik ben in Juli met mijn dansgroep een kleine 3weken naar China geweest. (Shanghai, Shaoxing, Xi’an, Beijing)
Betreffende de stopcontacten zijn het meestal multifunctionele contacten, waaronder ook het europese stopcontact. (in de meeste hotels is dit zo) Maar neem je wereldstekker toch maar mee voor de zekerheid…

Als je al tevreden bent met rijst hoef je niet te vrezen :smiley: je krijgt zeer veel verschillende dingen, er is geen brood. (tenzij je er expliciet naar vraagt)
Het eten bestaat er vooral uit rijst, noedels, soorten vlees in zoetzure saus, groentjes, vis, watermeloen,…

Indien je nog vragen hebt, stel ze me gerust! :slight_smile:

groetjes

Beste Fientje,
Dank voor je antwoord,
Kun je ook zeggen hoe de ontbijten zijn?

Ik heb niet veel nodig maar wil toch geen honger lijden. Ik denk dat ik `s avonds wel aan mijn trekken kom.

Kun je ook zeggen wat de voordeligste manier van aan chinees geld komen is?
Moet je ook euro`s meenemen of haal je alles uit de muur?
Is daar ook een limiet aan?

Hoop dat je er iets mee kunt.
Leuk met een dansgroep om daar naartoe te gaan,
groetjes wil

Hey,

Tijdens de voorbereiding van onze tournee werd er in alle hotels speciaal een europees ontbijt gevraagd… Voor de rest eten de chinezen er smorgens rijst, noedels, soep, koffie, fruitsap, etc. Als je brood, cornflakes ed wilt, gewoon vragen, voor hun toeristen regelen ze alles!

Neem voor de zekerheid koeken mee in je valies :slight_smile: heb ik ook gedaan…

Betreffende het Chinees geld, een vriendin heeft dat voor mij besteld bij Dexia. Niet alle banken kunnen chinees geld geven. Je kan in China zelf ook nog euro’s wisselen! Maar of daar een limiet opstaat weet ik niet.

ps; laat je niet vangen op chinese marktjes met hun hoge prijzen! je kan er gemakkelijk tot de helft van de prijs afbieden! soms tot 3/4 minder!

Hallo,

Je kunt overal in China gewoon pinnen uit de pinautomaat. Dat is wat wij ook gedaan hebben ik weet niet hoeveel meer maar toch wel zo’n 400 euro per keer. Verder in gewone hotels hebben ze westers ontbijt zoals cereals en dat soort dingen.

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je heen gaat. In de grotere steden kan je wel een westers ontbijt vinden maar als je naar de wat kleinere plaatsen gaat, is dat toch wat moeilijker.
Ga je meer naar het zuiden, dan wordt het eten ook pittiger. Houdt hier rekening mee.

have fun in china:cheer:

Kleine toevoeging: normaal gesproken kan het bij de Bank of China altijd, bij andere banken is het altijd maar afwachten. Gelukkig zie je die BoC ook het meest, in Beijing staan nu zelfs in de metrohaltes meestal ATM’s van hun. Maximum varieert van 2000 tot 5000 RMB per keer, maar je kan altijd meerdere keren pinnen, er is geen daglimiet (of zo hoog dat je er geen last van zal hebben).

Daglimiet bepaald niet de bank waar je pint maar je eigen bank. Zo is het limiet bij de rabobank dat je 500 euro maximaal mag pinnen in het buitenland per dag. Ja ik ben alleen in Beijing geweest en heb daar overal kunnen pinnen.

Hartelijk dank voor al jullie reakties, het is mij nu een stuk duidelijker,
groetjes wil

ik ben insterested te weten over spanning china. Ik hoop dat ik kan antwoorden krijgen via dit forum. dank je wel.

Wat wil je precies weten over de spanning?
Ik woon sinds 2010 in China en gebruik Nederlandse elektrische producten. De stekkers kunnen hier gewoon in het stopcontact en er is nog nooit iets misgegaan.

Wat betreft het opnemen van geld zou ik wel even opletten welke bank je hebt en waar je wilt pinnen. De laatste tijd schijnt het wat lastiger te zijn om geld op te nemen. Zelf heb ik daar geen ervaringen mee; ik heb een Chinese bankpas.

Met uien kan het lastig worden; in veel gerechten zitten uien als onderdeel van het gerecht. Wat bedoel je verder met ‘gekruid’? Bedoel je pittig / scherp eten? Wanneer je je eten niet pittig wilt, kun je bij je bestelling ‘bu la’ aangeven, wat niet pittig betekent. Als ‘niet gekruid’ betekent dat je weinig kruiden gebruikt, dan wordt het wat moeilijker. Chinezen gebruiken veel verschillende kruiden om hun eten op smaak te brengen.