[VOL] Wie wil er mee naar Frankrijk?

[Edit door mod] Inmiddels heeft de TS haar reismaatjes gevonden en wenst niet meer door nieuwe personen te worden gecontacteerd voor deze reis. [/mod]

Hoi,

Mijn gebruikelijke skimaatjes hebben dit jaar andere prioriteiten en kunnen niet mee skiën. Ik (= vrouw, 36 jr, gevorderde skiër) wil wel graag maar liever niet alleen!
Ik heb al wel gekeken wat de mogelijkheden zijn met organisaties maar deze waren met name gericht op singles. Dat ben ik niet (alleen helaas wel met iemand getrouwd die skiën haat :hihi:). Ik ben dus bang dat daar veel mensen tussen zitten met andere verwachtingen.

Wat verwacht ik dan wel? Een weekje relaxt skiën, low budget in een middelgroot Frans skigebied (Le Grand Domaine, 150 km.), het grootste deel zelf kokend, vertrekkend buiten een vakantieperiode, vroeg op de piste en er zo laat mogelijk er weer af, maar elkaar daar zeker vrij in latend, als het zo uitkomt apres skiën maar dat is zeker geen must (en in Frankrijk stelt dat ook weinig voor)! Een spel spelen of een boek lezen vind ik ook fijn in de avonduren!

Wat ik op het oog heb is een appartement van ongeveer 310 euro, dit is inclusief busvervoer en skipas. Dit is als we met 2 personen gaan, hoe meer er mee gaan de goedkoper het wordt!

Dus… wie lijkt het wat en gaat mee?
:dag:

hoi,

Ik sluit me aan, skie al vele jaren, wanneer wil je skien?

Hallo,
ik ben een man van 43 en heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb namelijk een vrouw die totaal niet van wintersport houd, ze heeft het wel geprobeerd maar ze vind het eigenlijk niks.
Ik daarentegen vind het helemaal geweldig maar ik heb van het verleden geleerd om niet alleen de bergen in te trekken (mijn maat een ongeluk gehad en we waren blij dat we met zijn tweeen waren zodat ik hulp kon gaan halen)
Dus ik ben helemaal voor, ik moet er derhalve wel bij zeggen dat ik een gevorderde snowboarder ben maar dat mag de pret hopelijk niet drukken.
Dat zijn er in ieder geval dan alvast drie nog eentje erbij en we kunnen al klaverjassen
Groeten Johan

Dag heren,

Leuk dat jullie interesse hebben!
Ik heb net leren klaverjassen dus dat komt mooi uit, alleen nu de vierde persoon nog!
Ik had in gedachten om 16 maart de bus te pakken naar Frankrijk en te boeken via bizztravel. Lijkt jullie dit wat? Ik heb redelijk goede ervaringen met hen en ze hebben scherpe prijzen. Ik ga niet echt voor luxe maar voor het skiën (en dat er een snowboarder mee board is voor mij geen probleem!).

Nou, hopen op nog meer maatjes!
Groetjes!

hoi,

jammer die week gaat helaas niet lukken. Ik ga een week daarvoor (van 10 mrt-17 mrt) al skien.
Wilde graag nog een 2e keer, maar niet achter elkaar.

Hallo,
Ben Pascale,woon in Belgie en woon pas terug alleen zou toch op skivakantie willen maar alleen is maar alleen lijkt me heel gezellig om samen met een paar mensen te gaan,en inderdaad buiten de schoolvakantie.Ben 47j ski al 25 j maar een expert ben ik niet.Heb een zelfstandige zaak dus ben gewoon om met mensen in contact te komen.Dus mocht je nog kandidaten zoeken om mee te gaan,vergezel ik jullie graag,zal een toffe boel kunnen worden :slight_smile:
Groetjes Pascale

@ Ronald: jammer dat je niet meekunt en fijne skivakantie!

@ Pascale: Leuk dat je reageert. Je bent van harte welkom om met ons mee te reizen. Met Johan (zie hierboven) heb ik al een beetje een wat concreter plan en dat is dat we waarschijnlijk naar Morzine in Portes du Soleil gaan (650 km piste) en dan vertrek op 16 maart. Maar niks staat nog vast en kunnen we een groter appartement boeken als je meegaat.
Aankomende zaterdag gaan Johan en ik elkaar treffen in Amsterdam om kennis te maken en om een plan te maken. Dus mocht je in de buurt zijn toevallig :smile: en anders kunnen we misschien een keer skypen of iets dergelijks om kennis te maken, ik woon namelijk ver van de Belgische grens af.

Ben je btw een vrouw of een man? Dit is aan je naam niet helemaal te herleiden.

Zo hebben we er in ieder geval weer iemand bij. Kun je klaverjassen? Dan is het nog hopen dat er zich een vierde persoon aanmeldt! En ook niet klaverjassers kunnen zich melden als vierde persoon natuurlijk! Ik ben ook nog maar beginner!

Groetjes!

Hoi Karel,

Bedankt voor je reactie!
De reis is nog niet geboekt maar wel enigszins vastomlijnd. Italië laat mijn budget niet echt toe, helaas.
We willen dus iets boeken in Portes du Soleil en hebben iets mooi geprijsd gevonden, zo rond de 400 euro incl skipas en bus en ong. 100 euro minder als je geen gebruik maakt van de bus. De voorkeur gaat uit naar vertrek op 16 maart. Dit kwam Johan en mij het beste uit.
Je hoeft dus niet met de bus, we kunnen elkaar ook daar treffen. Ik ga zelf het liefst wel met de bus omdat je dan meteen zaterdagochtend al op de piste staat en ook op de vertrekdag nog lekker kunt skiën omdat de bus pas weer in de avond vertrekt.

Nou, ik verneem het wel als dit je wat lijkt!
Groetjes!