Beste mensen,
Op een ander topic stond een vraag over Voa langer dan 1 maand; is dus altijd 3 maanden omdat er iets tussen in niet bestaat.
Omdat ik denk dat je deze niet snel kan vinden of gaat lezen (en mijn antwoord dus ook niet).
Daarom heb ik het even naar voren gehaald en iets prominenter ( Anne, hoop dat je er mee eens bent? ).
Komt er eigenlijk op neer dat NL. visumbureaus geen “Visa on Arrivall” meer kunnen regelen ( via een Letter of Approval ) van langer dan een 1 maand .
Deze kunnen ze pas regelen 7 dagen voor de vertrekdatum.
Met het aanmelden van 10 of 8 dagen voor vertrek word het administratief wel e.a. in werking gezet, maar behandeling bij Het staats visumbureau ( weet zo de naam niet, maar daar worden de goedkeuringen verleend ) wordt het pas 7 dagen voor de vertekdatum behandeld.
In de praktijk betekend dus dat voor een visum van 3 maanden ( multie of single ) omdat er geen andere mogelijkheid is.
M.a.w. VOA aanvragen, voor een verblijf langer dan 1 maand, worden pas in behandeling genomen 7 dagen voor de vertrekdatum.
Wanneer een bureau met 10 dagen voor vertrekdatum adverteert als aanvraagdatum, wordt de goedkeuring via de mail waarschijjnlijk 5 dagen voor je vertrekdatum ontvangen.
Of met een extra vergoeding ( kosten ) 7 of 6 dagen voor de vertrekdatum.
Wanneer een bureau het eerder aanbied en je de Letter of approval mailt ( dus bijv. 1 maand vooraf ), moet je afvragen of je wel een echte Letter of Approval hebt en geen vervalsing.
Overigens is deze wet in mei ingegaan en hoeven mensen die eerder een VOA hebben aangevraagd voor de duur van 3 maanden en deze hebben ontvangen via hun bureau zich geen zorgen te maken.
Geld dus enkel en alleen voor de nieuwe aanvragen en via een nederlands visa bureau.
Ik hoop dat het enigzins duidelijk is en mensen niet in problemen brengt met hun planning.
Overigens kost een multie visum/ 3 maanden via de ambassade in den Haag €110.
gr.
Ton.