De regeling is gebaseerd op de beslissing van de Minister van Justitie en Mensenrechten No. M.HH-01.GR01.06.2010 van 12 Januari 2010 .
Effectief vanaf 26-01-2010
Indonesiers vergelijken graag met deze twee landen. Als een toerist in Malaysia zit waarom zal hij al die moeite gaan doen en onkosten maken om naar Indonesie te komen. Men doet er in Indo van alles aan om het de toerist moeilijk te maken en verwonderd zich waarom de buurlanden zoveel toeristen trekken en hun niet.
Quote:
Hoeveel keer is die visumregeling al veranderd de laatste jaren.
**Hoeveel keren dan ? **
Ontelbare malen, maar jij hebt daar als houder van een Indonesisch paspoort geen last dus ook geen weet van.
Mijn gezin reist samen tig keren naar Indonesia en had ook dezelfde procedure moeten ondergaan zoals de andere Nederlandse toeristen.
Nu kunnen ze VOA halen.
Klopt , als Indonesier heb ik geen visum nodig , maar moet voordat de VOA ingevoerd werd wel naar Den Haag (Ambassade) gaan ,of om mensen te ontmoeten of als chauffeur te spelen.
Zullen we hier maar ophouden?
In ieder geval bestaat nu de mogelijkheid om het te verlengen , nadere informatie kan men vragen bij de KBRI Den Haag of Immigratiekantoren.
Met verwijzing naar de nieuwe regeling.
…en tijdens die ritten en ontmoetingen heb je het licht gezien en weet daarom alles over visa af, wat een ouwehoer ben je toch ![]()
Of deze proef nu slaagt of niet maw of de toeristensector er beter van wordt we zullen het volgens de berichten van Surya Atmadja over 3 maanden weten. Voorlopig zal er waarschijnlijk 1 bevolkingsgroep beter van worden namelijk de hoertjes. Voor hen wordt het stukken gemakkelijker gemaakt om een maand langer op de kosten van hun verliefde vakantievriendjes te leven, door als sponsor op te treden.
Want voor de rest, kan ik mij niet voorstellen wat nu precies de voordelen zijn voor de Westerse toerist om hun VOA ter plaatse te verlengen met alle rompslomp van dien, ik denk bijvoorbeeld alleen nog maar aan aan het beroerde engels van imigrasi en korupsi waar de gemiddelde toerist niets van weet.
Er is weer eens geen sprake van het voeren van een beleid, men rotzooit in dat land maar wat aan. Het had verstandiger geweest om de toerist bij binnenkomst te laten kiezen uit een 30 of 60 dagen visum. Het verlengen van een 30 daags visum vind ik een onzalige gedachten. Geeft een hoop problemen, en je moet al na drie weken bij de imigrasi zijn, want ze zien je graag ver voordat het visum afloopt.
NB We kunnen eindelijk weer vrij spreken want de grote Sensor SA is weer eens gebanned Allah zij dank een maandje rust ![]()