Vlucht van KL naar Medan Sumatra (Indonesie)

Hoi,

In augustus ga ik drie weken backpacken in Maleisië met mijn vriend. We willen de jungle in Indonesië, Medan Sumatra, bezoeken (Bukit Lawang).
Mijn vraag is of wij een vliegticket (enkeltje) kunnen boeken vanuit Kuala Lumpur naar Medan Sumatra (vliegveld Kuala Namu) en daar 4 dagen verblijven en daarna weer terug vliegen van Medan naar Penang (Maleisië)

Moeten we dan een visum aanvragen voor Indonesië voor die paar dagen?

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! :slight_smile:

Groetjes, Judluk

Ik snap dat deze vraag al twee maanden oud is, dus waarschijnlijk is dit veel te laat, maar misschien heb je er nog iets aan (of anders anderen die hier via Google komen wellicht).

Je kunt prima een enkele reis boeken van Kuala Lumpur naar Medan (met AirAsia, Malaysia Airlines of Malindo Air), en ook een enkeltje van Medan naar Penang (AirAsia, Lion Air of Sriwijaya Air). Je hebt geen visum nodig voor Indonesië. Als je als toerist minder dan 30 dagen verblijft kun je visumvrij het land in. Bij de immigratie kunnen ze vragen om een bewijs dat je het land binnen 30 dagen weer verlaat (dus je vliegticket naar Medan), en soms vragen ze om een hotelboeking.

Op mijn website heb ik een artikel geschreven over ‘Aankomst op Medan Airport’ inclusief informatie over vervoersopties naar de stad Medan en naar Bukit Lawang.

Groeten,

Erwin