Vlucht Phnom Penh - Hanoi & Siem Reap - Hanoi

Aankomende augustus ga ik samen met mijn vriendin naar Vietnam toe.
We willen evt. ook een bezoek brengen aan Cambodja.
Dit zullen we waarschijnlijk pas ter plekke beslissen.
Mijn vraag is dus of iemand een indicatie kan geven van de prijzen van een vliegticket (enkele reis) van Phnom Penh naar Hanoi of van Siem Reap naar Hanoi wanneer je deze last minute boekt (We willen de tickets dan eind augustus boeken, ongeveer een week van te voren).

Alvast bedankt!

Gr.
Thomas

https://www.cheapoair.com/Default.aspx?tabid=1687&t=f&cid=4&sid=2&_showEws=false

Ik vond deze op het internet. Ik heb niet de indruk dat er ook een andere maatschappij tussen deze twee landen vliegt. Houd er overigens rekening mee dat vliegen in Vietnam redelijk aan de prijs is. Het is b.v. niet te vergelijken met vliegen in Thailand met b.v. Air Aisa.

groeten corenwilna>>>:wereld::zon02:

Hoi Thomas,

Mocht het jullie toch te duur zijn, dan zouden jullie kunnen overwegen om per bus te reizen. Dat is ook goed te regelen, goedkoper, maar duurt wat langer :wink:

Reizen met het open busticket in Vietnam is heel gemakkelijk, dus dat komt wel goed.

Groetjes, Anne

Hallo Thomas,

Corenwilna heeft gelijk, vliegen in deze regio is niet echt goedkoop.

Om het wat goedkoper te houden en toch wat flexibiliteit te houden; kost jammer genoeg ook geld, maar te overzien, zou ik het zo doen.
Sluit ook een beetje aan bij de oplossing van Anne, wel wat duurder, maar je had toch al een vlucht ingecalculeerd.

Van PP met de bus naar Saigon en vandaar vliegen op Hanoi.
Vlucht PP of SR naar hanoi kost je al snel 325 dollar tot 400 dollar per persoon.

vlucht Saigon naar Hanoi zit rond de 3.8 miljoen VND is ongeveer 182 USd met de huidige koers.
Dit is nu het goedkoopste en nog enkele te verkrijgen via de site van Vietnam airlines.

Let op dit is de enige en echte site van VA, alle andere zijn reisbureaus die met een kleine aanpassing hierop lijken.

http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/home?country_code=NL&country=netherlands&lang=en

Ga niet voor de "supersaver ", als ie al te boeken is maar voor de "saver ".

Wanneer je nu zou boeken via de site van VA betaal je dus voor de “saver” die 182 dollar en kan tegen betaling je vlucht verzetten of annuleren voor VND 300000.

http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/book_your_trip/fare_family_description/vietnam_domestic_itineraries/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3hnd0cPE3MfAwN_x2BTAyO_AE9PA99QJ3dLY6B8JJK8u6-vm4GReaiFeZCrn6GBgSkB3V76Uek5-Ukge5z0w0GW41buYYAmj2aZvyF-eZ

Op deze manier kan al snel meer dan 300 dollar ( voor 2 personen ) besparen.
En je hebt tickets en voor VND 300000 per persoon ben je er weer vanaf…

gr.
Ton.

Corenwilna, Anne-Jitske en Ton,

Hartstikke bedankt allemaal voor de snelle reactie.
Hier hebben we zeker wat aan!
Ik zal tzt nog wel even laten weten hoe we het uiteindelijk hebben aangepakt.

Groet,
Thomas

Hallo Thomas,

Een idee??

http://www.lookatvietnam.com/2012/05/new-luxury-bus-to-service-hcm-city-phnom-penh.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+lookatvietnam+(Look+At+Vietnam)

Zag het in de krant staan, had enkele dagen overgeslagen, vandaar wat latere optie.

gr.
Ton

Vliegen vanaf Siem Reap is meestal duurder dan vanaf Phnom Penh.
De suggestie om via Saigon/HCMC te reizen neemt wat meer tijd, maar ik vraag me af: kom je daar ook nog tijdens je reis door Vietnam?
Wanneer je vroeg boekt (maar dat wil je niet) en aanbiedingen van AirAsia in de gaten houdt, dan kan Phnom Penh - (via) Bangkok (of zelfs Kuala Lumpur) - Hanoi flink wat goedkoper zijn dan met Vietnam Airlines. Je bent wel een dag onderweg en rondhangen op het vliegveld van BKK/KUL.
Johan

AirAsia heeft een vroeg vlucht van Siem Reap naar Kuala Lumpur. Vanaf daar kun je alle kanten op (kan goedkoop zijn, ook al is het een omweg en kost het wat extra tijd).
Johan

Het blijft altijd een gepuzzel hè?

Ik verneem ook elke keer op het forum andere informatie over goedkope vluchten. Concludeer een beetje dat het nogal eens veranderd. :wink: Maar goed speurwerk heeft velen tot goede deal gebracht, is wat ik ook vaak lees.

Groetjes, Anne